După mai mulți ani de cercetare, dezvoltare și promovare, Amazon renunță să mai dezvolte tehnologia Just Walk Out, pe care o folosea pentru a verifica și face plata automată pentru produsele cumpărate.
Amazon a început să elimine din magazinele sale alimentare tehnologia Just Walk Out, care, la un moment dat, părea că reprezintă viitorul cumpărăturilor.
Just Walk Out era compusă dintr-un set de tehnologii, precum senzori, camere video și supraveghetori umani, prin care erau verificate produsele cumpărate de clienți.
CITEȘTE ȘI Google va distruge datele de navigare pentru a soluționa un proces privind confidențialitatea. Compania ar fi urmărit în secret utilizatorii care credeau că navighează în mod privatApoi, la ieșirea din magazin, plata se făcea automat, după scanarea palmei, banii fiind retrași automat de pe cardul asociat contului Amazon.
Tehnologia s-a lovit, însă, de probleme încă de la început. Deși Amazon vorbea de un proces complet automatizat, în realitate, peste 1.000 de oameni urmăreau camere de securitate pentru a se asigura că clienții nu pleacă cu mai multe produse decât plătesc.
Cu toată tehnologia și oamenii din spatele camerelor, de multe ori apăreau neconcordanțe care obligau clienții să ajungă tot în fața unui casier pentru descurca situația.
O altă chestiune luată în calcul de gigantul american a fost cea a costurilor. Întregul sistem costa foarte mult pentru a fi instalat și operat.
În plus, a existat și problema intimității, deoarece sistemul colecta o mare cantitate de date personale, inclusiv biometrice. Compania înfruntă deja un proces în New York, în care este acuzată că a colectat aceste date fără a-și înștiință clienții.
Amazon a încercat să-și reducă pierderile, vânzând tehnologia altor lanțuri de magazine, însă, acestea nu s-a înghesuit să o cumpere.