După ce mai întâi Google și apoi Apple, au anunțat prin comunicate oficiale că suspendă ascultarea înregistrărilor făcute de asistenții lor digitali, Amazon a decis tacă și să facă.
Amazon, deși a fost prima companie dintre cele trei despre care s-a aflat că ascultă înregistrările audio făcute asistentul digital, nu a reacționat în niciun fel la relatările apărute în presă, neavând nicio poziție publică comunicată oficial.
În schimb, a introdus în aplicația Alexa o opțiune prin care utilizatorii pot alege ca înregistrările lor să nu ajungă la companiile partenere ale gigantului de ecommerce. Asta în liniște, fără să răspundă articolelor din presă sau măcar să anunțe noua opțiune pentru a liniști apele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, Amazon nu și-a informat utilizatorii privind ascultarea înregistrărilor realizate de Alexa și nici nu le-a oferit acestora vreo opțiune în acest sens.
Mențiuni despre acest proces apar acum când utilizatorul navighează la “Settings” > “Alexa Privacy” > “Manage How Your Data Improves Alexa”. Aici se explică pe scurt că un număr mic al înregistrărilor sunt folosite pentru îmbunătățirea asistentului digital.
Practic, este același lucru pe care îl spun Google și Apple, anume că doar un mic procent din înregistrări sunt ascultate de angajații unor companii terțe pentru a determina aspecte precum acționarea voită sau accidentală a asistentului sau acuratețea răspunsurilor oferite de acesta.
Spre deosebire de Google și Apple, Amazon nu a suspendat ascultarea înregistrărilor, însă este prima dintre cele trei companii care introduce o opțiune prin care utilizatorii pot alege să nu fie ascultați.