De la jurnaliștii la bloggerii, toți cei care au vizitat târgul E3 pe baza unei legitimații oficiale au avut datele personale postate public pe site-ul oficial al evenimentului.
Pentru o perioadă nedeterminată, site-ul oficial al E3 (Electronic Entertainment Expo), cel mai important de jocuri din lume, organizat anual în perioada verii în Los Angeles, a găzduit un tabel cu toate datele personale completate de persoanele acreditate.
Alături de jurnaliști, acreditările erau folosite deopotrivă pentru bloggeri, deținătorii de canale YouTube, live streameri de pe Twitch și alții care contribuiau la popularizarea târgului și a industriei de gaming în general.
Tabelul în cauză putea fi accesat, fără nicio măsură de securitate, de orice persoană care dădea click pe un link de pe site-ul oficial al E3.
CITEȘTE ȘI Facebook își pune brandul pe WhatsApp și InstagramEntertainment Software Association, organizatoare târgului, folosea link-ul pentru a da acces la datele de contact ale persoanelor acreditate companiilor prezente la târg. Accesul era însă liber pentru oricine descoperea link-ul pe site.
Tabelul respectiv conținea datele personale, de la nume și adresă de email, până la adresa de domiciliu, a peste 2.000 de jurnaliști, bloggeri și a altor creatori de conținut din online.
Cei de la Electronic Entertainment Expo spun că au luat măsurile necesare protejării datelor personale ale celor acreditați imediat cum le-a fost comunicată problema. Spre deosebire de alte situații, aici nu a fost vorba de o breșă de securitate, ci pur și simplu de o gravă neglijență.
Dacă va fi luat în vizor de autoritățile europene, cazul poate constitui și baza unei amenzi pentru nerespectarea normelor GDPR.