Pandemia a grăbit procesele de digitalizare ale multor companii din piața de retail, care s-au văzut nevoite să ȋși mute total sau parțial activitatea ȋn online, pentru a supraviețui. Ȋn consecință, și bugetele lor de investiții au fost ȋndreptate către zona de online. Unul dintre jucătorii cu o viziune diferită de cea a majorității a fost liderul electro-IT din România, Altex, care a continuat să investească și ȋn magazinele fizice. Bugetul său total de investiții, pentru 2021, ajunge la 15 milioane de euro.
Altex a fost unul dintre jucătorii care au reacționat cel mai rapid la schimbările aduse de pandemie. Compania a adăugat produse noi atât ȋn portofoliul online, cât și ȋn cel din magazine, a majorat stocul și a introdus oferte promoționale pentru categoriile de produse unde cererea era ȋn creștere și, ȋn plus, a extins portofoliul de servicii.
Cu 30 de ani de experiență ȋn piața românească, retailer-ul pare că ȋși cunoaște bine clienții și a reușit, și de data aceasta, să le anticipeze nevoile și să vină ȋn ȋntâmpinarea lor cu un răspuns corect, ȋn timp util. Strategia Altex s-a dovedit a fi una câștigătoare, dacă ne uităm la creșterea afacerii din ultima perioadă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spre deosebire de alte companii din industrie, Altex a mers mai departe cu investițiile și ȋn offline, nu doar ȋn online. A continuat să deschidă magazine noi și să reamenejeze o parte din cele deja existente, ȋn toată țara, atât ȋn 2020, cât și ȋn 2021. Ȋn 2019, a ȋnceput implementarea unui sistem de etichete electronice, ȋn valoare de cinci milioane de euro, iar la finalul lui 2021, acestea vor fi disponibile ȋn toate magazinele Altex și Media Galaxy. Printre beneficiile noului sistem se numără alinierea, ȋn timp real, a prețului din magazine, la cel din online. Schimbările sunt menite să ușureze misiunea companiei, anume de a asigura clienților cel mai mic preț din România.
Ȋn paralel, retailer-ul a ȋnlocuit materialele promoționale printate, din magazine, cu ecrane digitale. Noile soluții electronice și digitale elimină consumul de hârtie și reduc consumul de energie. Aceste măsuri promovează o atitudine responsabilă față de mediul ȋnconjurător și se ȋnscriu ȋn strategia Altex de a deveni o companie ,,verde”.
Nu ȋn ultimul rând, Altex a investit ȋn adăugarea de noi servicii ȋn portofoliu și consolidarea celor existente. Pentru a-și ajuta clienții să aibă acces la finanțare, a înființat Credex, o companie de credite de consum, care oferă soluții optime de finanțare la dobânzi scăzute, pentru achiziția articolelor de pe website și din magazine. Ȋn vara acestui an, a luat naștere Altex Travel – un nou serviciu, prin intermediul căruia clienții Altex au posibilitatea să ȋși achiziționeze vacanțe direct din magazinele Altex și Media Galaxy, dar și online, pe www.altextravel.ro.
Dezvoltarea conceptului omnichannel rămâne, ȋn continuare, unul dintre obiectivele Altex, pentru că oferă clienților flexibilitate, transparență, libertatea de a-și alege modul ȋn care vor să facă cumpărături și o experiență superioară, personalizată, de cumpărare.
Viitorul Altex se anunță a fi la fel de plin și alert - ȋn curând, urmează lansarea aplicației Altex, iar anul viitor, reprezentanții companiei anunță că vor lansa propriul marketplace. Nu ne rămâne decât să stăm cu ochii pe ei pentru a fi la curent cu toate noutățile.