Alibaba a lansat cea mai recentă versiune a modelului său de inteligență artificială, deoarece gigantul tehnologic chinez încearcă să concureze cu rivali tehnologici din SUA precum Amazon și Microsoft, transmite CNBC.
Cel mai mare jucător de cloud computing și comerț electronic din China a anunțat Tongyi Qianwen 2.0, cel mai recent model de limbaj mare (LLM), scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un LLM este instruit pe cantități mari de date și formează baza pentru aplicații AI generative, cum ar fi ChatGPT, care este dezvoltat de firma americană OpenAI.
Alibaba a numit Tongyi Qianwen 2.0 ”o actualizare substanțială față de predecesorul său”, care a fost introdus în aprilie.
Tongyi Qianwen 2.0 ”demonstrează abilități remarcabile în înțelegerea instrucțiunilor complexe, redactarea, raționamentul, memorarea și prevenirea halucinațiilor”, a spus Alibaba într-un comunicat de presă.
Halucinațiile se referă la o AI care prezintă informații incorecte.
CITEȘTE ȘI Banca Centrală a Elveției raportează pierderi trimestriale semnificativeAlibaba a lansat, de asemenea, modele de inteligență artificială concepute pentru aplicații în industrii și utilizări specifice - cum ar fi consilierea juridică și finanțele - pe măsură ce se orientează spre afaceri.
Compania cu sediul central din Hangzhou a anunțat, de asemenea, platforma de servicii GenAI, care permite companiilor să-și construiască propriile aplicații AI generative, folosind propriile lor date.
Una dintre temerile pe care le au companiile cu privire la produsele AI generative publice precum ChatGPT este că datele ar putea fi accesate de terți.
Alibaba și alți jucători importanți din cloud oferă companiilor instrumente pentru a-și construi propriile produse AI generative folosind propriile lor date, care ar fi protejate de acești furnizori ca parte a pachetului de servicii.
Azure OpenAI Studio al Microsoft și Bedrock al Amazon Web Service sunt două servicii rivale. În timp ce Alibaba este cel mai mare furnizor de servicii cloud după cota de piață din China, compania încearcă să ajungă din urmă Amazon și Microsoft.