Asistentul digital al celor de la Amazon își va flexa vocea pentru a mima anumite emoții în răspunsurile pe care le oferă la unele întrebări.
Amazon anunță că versiunea pentru utilizatorii americani a asistentului digital Alexa va folosi bucuria și entuziasmul respectiv dezamăgirea și empatia în funcție de contextul în care vin răspunsurile acestuia.
Prima categorie de emoții va fi folosită, spre exemplu, în confirmarea răspunsurilor la testele trivia, pentru a indica variantele corecte.â
CITEȘTE ȘI Aplicația Gmail pentru smartphone-uri primește suport pentru email-uri dinamiceDe partea cealaltă, dezamăgirea și empatia vor reieși din vocea asistentului digital atunci când acesta trebuie să spună rezultatul din ultimul meci al echipei favorite a utilizatorului, dacă acesta a fost unul negativ.
Folosind simularea emoției, producătorul american speră să-și facă asistentul digital să sune mai uman, ceea ce ar putea să convingă și utilizatorii care nu se simt confortabil să fie ghidați de o voce rece și inflexibilă.
Amazon nu este la prima încercare de umanizare a lui Alexa. În luna ianuarie, compania americană a lansat o facilitate care face, cu ajutorul AI-ului, ca vocea asistentului digital să sune ca cea a unui prezentator de știri.