Multe site-uri web și-au văzut traficul organic scăzând dramatic în ultima vreme, după ce Google a introdus funcționalitatea AI Overviews.
AI Overviews este o funcție relativ nouă din cadrul celui mai folosit motor de căutare, care oferă utilizatorului informații direct în paginile cu rezultate, eliminând nevoia acestuia de a mai accesa site-ul care conține informația respectivă.
Practic, Google preia informațiile de pe numeroasele pagini pe care le indexează și le folosește pentru antrenarea AI-ului, iar acesta oferă răspunsuri direct în paginile motorului de căutare, eliminând din schema chiar partea care a muncit pentru informațiile respective.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Conform mărturiilor făcute pentru Bloomberg de mai mulți admini, traficul din Google a scăzut în multe cazuri cu până la 70%, ceea ce le produce daune importante.
Cei de la Google cunosc problema și, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai site-urilor independente din Statele Unite, aceștia și-ar fi cerut scuze pentru problema creată.
Aceiași reprezentanți ai companiei spun că este posibil ca traficul să nu-și revină niciodată la nivelurile anterioare.
Dincolo de problema cauzată de Google, pe care mulți proprietari de site-uri o văd ca pe o trădare, pierderea traficului din căutări este o chestiune inevitabilă, pe fondul creșterii în popularitate a căutării AI, chestiune la care administratorii vor trebui să caute singuri soluții.