Agenții de publicitate TikTok nu s-au grăbit să-și schimbe bugetele de marketing după ce o curte federală de apel din SUA a menținut vineri o lege care impune vânzarea platformei sau interzicerea popularei aplicații video deținute de un grup din China, invocând supraviețuirea continuă a TikTok, în ciuda anilor de amenințări, transmite Reuters.
Grupul chinez de tehnologie ByteDance trebuie să vândă activele TikTok din SUA până pe 19 ianuarie, altfel aplicația care este folosită de 170 de milioane de americani se va confrunta cu o interdicție fără precedent, care pune în pericol venituri de miliarde de dolari din reclame, scrie News.ro.
TikTok și ByteDance au susținut că legea este neconstituțională și încalcă dreptul americanilor la libertatea de exprimare.
Într-un e-mail adresat vineri agenților de publicitate, care a fost văzut de Reuters, președintele TikTok pentru soluții de afaceri globale, Blake Chandlee, a declarat că compania intenționează să solicite ”o ordonanță pentru a opri intrarea în vigoare a interdicției TikTok până când Curtea Supremă a Statelor Unite are posibilitatea de a o revizu.”
Cu viitorul TikTok incert în SUA, directorii de publicitate au spus că mărcile își mențin activitățile în aplicație, asigurându-se în același timp că au un plan B.
”Agenții de publicitate nu s-au retras de la TikTok, deși mulți dezvoltă planuri de urgență pentru o potențială realocare a investițiilor în cazul în care ar exista o interdicție”, a declarat Jason Lee, vicepreședinte executiv pentru siguranța mărcii la agenția de media Horizon Media.
Horizon lucrează cu clienții pentru a se pregăti pentru o varietate de scenarii dacă aplicația este vândută sau interzisă, a spus Lee.
Meta, proprietarul Facebook și Instagram, va câștiga majoritatea veniturilor din reclame, dacă aplicația este interzisă, urmată de YouTube a grupului Alphabet, a declarat Erik Huberman, CEO al agenției de marketing Hawke Media.
Ambele companii au introdus funcții video de scurtă durată în ultimii ani pentru a concura cu TikTok.
Totuși, ”nu există nicio decizie de luat până nu există o decizie de luat”, a spus el.
CITEȘTE ȘI Chatbot-ul Grok, disponibil pentru toți utilizatorii XAplicația continuă să aibă un public activ, ceea ce face improbabil ca mărcile să se retragă prematur.
”La sfârșitul zilei, agenții de publicitate nu vor abandona nava decât dacă clienții lor o fac mai întâi”, a spus Lance Wolder, șeful de strategie la firma de publicitate digitală PadSquad.
Veniturile din reclame ale TikTok în SUA vor ajunge la 12,3 miliarde de dolari în acest an, potrivit estimărilor firmei de cercetare Emarketer.
Prin comparație, analiștii se așteaptă, în medie, că veniturile din publicitate ale Meta Platforms în 2024 vor ajunge la aproximativ 159 de miliarde de dolari, conform datelor LSEG.
”Pierderea TikTok în SUA ar provoca o schimbare majoră în peisajul social, în avantajul Meta, YouTube și Snap, în timp va dăuna creatorilor de conținut și firmelor mici care se bazează pe aplicație pentru a-și câștiga existența”, a declarat Jasmine Enberg, analist principal la Emarketer.
CITEȘTE ȘI Apple se pregătește de lansarea propriilor modemuri de datePotențialul avantaj pentru companiile rivale TikTok a propulsat vineri acțiunile acestora. Acțiunile Meta Platforms au crescut la un nivel record istoric de 629,78 USD
Acțiunile Alphabet au crescut cu 1,1%, la 176,21 USD. Titlurile Trump Media, care operează aplicația Truth Social și este deținută în majoritate de președintele ales Donald Trump, au crescut cu 3%, la 34,78 USD.
Acțiunile Snap, proprietarul aplicației de mesagerie Snapchat, au crescut cu 1,89%, la 12,40 USD.