Acțiunile Twitter au crescut marți cu 13%, după rezultate trimestriale peste așteptări, advertiserii fiind atrași de campania companiei de combatere a conturilor false și abuzive, transmite Reuters.
Rezultatele companiei de socializare au atras atenția președintelui Donald Trump, un utilizator frecvent al rețelei, care este urmărit de aproape 60 de milioane de persone, președintele făcând pentru înființarea unor companii de socializare ”mai multe și mai corecte”. Trump a reiterat, fără să prezinte dovezi, afirmația că Twitter este împotriva republicanilor, scrie News.ro.
Numărul utilizatorilor lunari activi ai Twitter a crescut în primul trimestru cu 9 milioane, la 330 de milioane, față de trimestrul precedent, rezultat peste estimările de pe Wall Street, care anticipau o scădere de 2,2 milioane, potrivit datelor oferite de firma de analiză Refinitiv.
CITEȘTE ȘI STUDIU 47% dintre românii care vor să-și cumpere o casă au văzut peste 10 posibile locuințe fără a lua decizia“Twitter este pe o traiectorie de creștere durabilă a veniturilor și a unei expansiuni accelerate a profitului, susținute de îmbunătățirea experienței utilizatorilor și a instrumentelor care permit răspunsurile directe și publicitatea în căutări”, a declarat Michael Pachter, analist la Wedbush Securities.
Twitter a publicat pentru ultima oară numărul utilizatorilor lunari activi, urmând că de acum înainte să publice date privind numărul utilizatorilor activi zilnic care pot genera venituri, pentru a măsura numărul de persoane expuse zilnic la publicitate, excluzând numărul celor care accesează Twitter prim intermediul mesajelor text sau prin site-uri agregatoare de tipul TweetDeck.
În primul trimestru, numărul utilizatorilor activi zilnic a urcat cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 134 de milioane.
Analiștii sunt încurajați de semnele de creștere a numărului de utilizatori pe lună, dar au spus că noul mod de măsurare a numărului de utilizatori ar putea face mai dificile companiile cu companii concurente precum Facebook.
Compania a estimat pentru trimestrul al doilea venituri sub așteptările analiștilor și a explicat că va continua să investească mult pentru a curăța rețeaua și pentru noi produse de publicitate.
Advertiserii care generează aproape toate veniturile Twitter apreciază strategia companiei, care riscă însă reglementări mai stricte în Statele Unite și în străinătate și este criticată că măsurile luate pentru curățarea rețelei echivalează cu cenzura.
”Cel mai bun lucru care s-a întâmplat pentru Twitter este Donald Trump”, a scris Trump pe Twitter după publicarea rezultatelor de către companie, atribuind comentariul unei realizatoare de emisiune de la Fox Business Network, Maria Bartiromo.
”Este atât de adevărat, dar nu mă tratează bine ca republican. Foarte discriminatori, este greu pentru oameni să se înregistreze. În mod constant scot oameni din listă. Multe plângeri din partea multor oameni”.
Trump a salutat implicarea parlamentarilor americani care au cerut directorilor generali ai companiilor să fie audiați în Congres.
”Nu este de mirare că Congresul vrea să se implice și ar trebui să se implice. Trebuie să existe companii mai multe și mai corecte”, a scris Trump pe Twitter.
Casa Albă nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
Veniturile Twitter au crescut cu 18% în primul trimestru, la 787 milioane de dolari, comparativ cu trimestrul anterior, depășind estimarea medie a Wall Street, de 776,1 milioane de dolari.
Vânzările de publicitate au urcat cu 18%, la 679 de milioane de dolari. În Statele Unite, veniturile din publicitate au crescut cu 265, parțial datorită publicității video.
Twitter a estimat însă venituri sub așteptările analiștilor pentru trimestrul actual. Compania anticipează venituri de 770-830 de milioane de dolari, comparativ cu suma de 819,5 milioane de dolari estimată de analiști.
Cheltuielile operaționale au urcat cu 18% comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Compania a reiterat că cheltuielile operaționale au crescut cu circa 20% în 2019.
Twitter a raportat un profit trimestrial de 191 de milioane de dolari, sau 25 de cenți pe acțiune, comparativ cu 61 de milioane de dolari, respectiv 8 cenți pe acțiune în intervalul similar al anului trecut. Excluzând o beneficiu fiscal de 124,4 milioane de dolari, compania a câștigat în acest an 9 cenți pe acțiune.