Acțiunile Alphabet, compania mamă a Google, au crescut cu 10% săptămâna trecută, după ce compania a raportat rezultatele financiare din trimestrul al doilea care au arătat o creștere în ciuda unei piețe de publicitate dificile, transmite Reuters.
Prețul acțiunilor Alphabet a ajuns la 132,58 de dolari la închiderea pieței de vineri, reprezentând cel mai mare preț de închidere din mai mult de un an, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Google s-a confruntat cu multă atenție în acest an în ceea ce privește sănătatea serviciului său de căutare, din cauza pieței de publicitate digitală în scădere și a potențialului pe termen lung al chatboturilor de inteligență artificială de a prelua din trafic.
Dar, în raportul de marți privind veniturile din trimestrul al doilea, compania a arătat că are o mulțime de modalități de a reuși, în ciuda acestor provocări foarte reale.
Veniturile au crescut cu 7%, la 74,6 miliarde de dolari, de la 69,7 miliarde de dolari în perioada similară a anului precedent.
Publicitatea online, care a fost o piață dificilă în ultimul an, rămâne lentă din cauza preocupărilor economice și a reducerii cheltuielilor corporative.
Veniturile din reclame ale Google au crescut cu doar 3,3% față de un an mai devreme, dar aceasta este o îmbunătățire față de primul trimestru, când veniturile din reclame au scăzut.
CITEȘTE ȘI Reddit va implementa etichete pentru conturile verificateUnitățile YouTube și Cloud ale Google au înregistrat, de asemenea, o creștere a veniturilor, în ciuda concurenței.
”Creșterea veniturilor a depășit creșterea cheltuielilor pentru prima dată după un timp”, au scris analiștii Bernstein într-o notă, după raportul privind veniturile.
Creșterea acțiunilor Google a venit și în ciuda faptului că directorul financiar al Alphabet, Ruth Porat, care a supravegheat reducerea costurilor la nivel de companie, a anunțat că va părăsi acest rol după opt ani pentru a-și asuma funcția nou creată de președinte și director de investiții.
Veniturile din rețeaua de căutare, care reprezintă majoritatea afacerilor de publicitate ale Google, au înregistrat, de asemenea, o creștere constantă în timpul trimestrului.
Aceasta a fost o ușurare pentru investitori, dintre care unii s-au îngrijorat că utilizatorii tradiționali de căutare vor trece la chatboturi generative AI de la OpenAI și Microsoft, principalul investitor al startupului, pentru întrebările lor online.
”Credem că acest lucru este de bun augur pentru mediul mai larg de publicitate online. Acestea fiind spuse, noi nu credem că acesta este un mediu de fluență în creștere, mai degrabă favorizăm acele platforme care au investit în produse și servicii mai noi”, au scris analiștii Citi într-o notă despre câștigurile Google.