Învățământul online poate constitui o alternativă nu doar în perioadele de criză ci și pentru comunitățile izolate, însă în România doar 84% dintre gospodării sunt conectate la internet, conform datelor Eurostat, potrivit unui infografic Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România.
Spre comparație, la nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%, scrie Agerpres.
"Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, lansează un nou infografic despre accesul la internet al gospodăriilor din România, subiect important mai ales în legătură cu desfășurarea online a activităților educative în contextul pandemiei de Coronavirus. Învățământul online poate constitui o alternativă nu doar în perioadele de criză, ca cea pe care o traversăm, ci și pentru comunitățile izolate. El ar presupune accesul la internet al cvasi-totalității elevilor. În România, doar 84% din gospodării sunt conectate la internet, conform datelor Eurostat. La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%", precizează sursa citată.
În statele vestice precum Suedia procentul se ridică la 96%, în Germania - 95%, în Spania - 91%, iar în regiune Bulgaria
are un procent de 75% din gospodării cu acces la internet, iar Ungaria 86%.
"Vestea bună este că, între gospodăriile cu copii, procentajul celor cu acces crește la 94%", arată realizatorii documentului.
Ponderea celor care pot accesa internetul de acasă este mai scăzută în cazul gospodăriilor rurale (77%) și aL celor nevoiașe (60%, în cazul celor din cuartila inferioară a veniturilor).