Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a încheiat anticipat plasamentul privat, acțiunile fiind suprasubscrise cu circa 16%, ceea ce permite companiei ca, la finalul celor două etape ale operațiunii de majorare de capital, să atragă peste 5,3 milioane de lei pentru investițiile sale în creștere, consolidare și extindere.
Luna trecută a finalizat prima etapă a operațiunii de majorare de capital. La finalul acestei etape au fost subscrise 80,38% acțiuni din oferta totală și atrase fonduri în valoare de peste 4,2 milioane de lei. Acțiunile au fost subscrise în baza drepturilor de preferință 2PR01 la prețul de subscriere de 28,2764 lei/acțiune.
Consiliul de Administrație al companiei 2Performant a hotărât ca prețul unei acțiuni 2P în plasamentul privat să fie de 30,4910 lei, mai mare decât cel al ofertei publice, preț calculat după următoarea formulă: prețul de subscriere prin exercitarea dreptului de preferință (28,2764 lei) + prețul mediu ponderat al drepturilor 2PR01 (0,38956717 lei) x numărul de drepturi necesare pentru subscrierea unei acțiuni în oferta publică (5,68424).
Prima companie de tech listată la bursă axată 100% pe dezvoltarea produsului propriu, 2Performant și-a propus să atragă prin majorarea de capital o investiție de 5 milioane de lei prin emiterea în cadrul operațiunii a 185.500 acțiuni noi. Capitalul obținut în urma majorării va fi investit în proiectele de dezvoltare pe care 2Performant le are în plan, respectiv consolidarea și creșterea pe piețele din România și Bulgaria, expansiunea în piețe externe, precum și dezvoltarea unui nou mod de atribuire a conversiilor din platforma 2Performant.com.
După încheierea majorării de capital cu aport de numerar, compania va acorda acțiuni gratuite pentru investitori, în raport de 4 la 1, astfel încât și investitorii care participă la majorare vor primi acțiuni gratuite.
2Performant este o companie de tehnologie și de tip growth, aflată în creștere accelerată. Anul trecut, platforma 2Performant.com a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru cele aproape 800 de magazine online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro. Cifra de afaceri a companiei a crescut în 2020 cu 31%, ajungând la 20,28 milioane de lei.
Pentru 2021, compania estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 26%, ajungând la peste 25,5 milioane de lei. Pentru a accelera creșterea companiei, 2Performant a anunțat în luna aprilie a acestui an organizarea în două Business Units: 2Performant România și Bulgaria, condus de Raluca Negrea din poziția de Country Manager, și 2Performant Growth Unit, condus de Constantin Stanciu, Growth Manager al companiei.