Cu două zile înainte de debutul alegerilor din India, Facebook face publică strategia pe care a folosit-o pentru a evita influențarea acestora prin intermediul platformei sale sociale.
Oficialii Facebook spun că s-au pregătit pentru alegerile din India încă din urmă cu 18 luni, când au început să facă estimarea riscurilor și să realizeze planul de combatere a dezinformării și manipulărilor inclusiv prin intermediul reclamelor.
În acest scop, au fost create zeci de echipe care monitorizează conturile, paginile și reclamele cumpărate atât în India, cât și în alte regiuni ale lumii.
Facebook va deschide chiar săptămâna aceasta două noi centre de operațiuni regionale în Dublin și Singapore. În aceste centre vor activa ingineri, cercetători și diverși alți specialiști care conlucra cu angajații companiei din Delhi în vederea monitorizării alegerilor din India.
CITEȘTE ȘI Marea Britanie va adopta măsuri legislative împotriva "conținuturilor periculoase" onlineAlături de componenta umană, Facebook folosește în acest efort și instrumente automatizate, unele dintre acestea bazate pe învățarea mecanică. Cu ajutorul acestor instrumente, sunt eliminate în prezent aproximativ 1 milion de conturi pe zi.
Doar săptămâna trecută, au fost eliminate peste 700 de pagini, grupuri și conturi din India care se încadrau la “comportament neautentic” și spam.
Facebook a lansat în India un instrument numit “Candidate Connect”, ce își propune să informeze corect oamenii cu privire la candidații care participă la alegeri.
Toate aceste eforturi și instrumente pe care Facebook le face acum pentru alegerile din India din 11 aprilie vor fi folosite și îmbunătățire în perioada următoare pentru a fi aplicate și în alte regiuni ale lumii, inclusiv pentru alegerile europene din luna mai.