Numărul unic 1911, prin care persoanele fizice, juridice și instituțiile publice din România vor putea raporta incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, a fost lansat oficial joi, costul proiectului fiind de 1 milion de euro.
"Pot spune că e aproape un moment istoric în ceea ce privește securitatea cibernetică în România. După cum anunțat acum câteva zile, astăzi, 2 mai, lansăm numărul unic 1911, prin Centrul Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică. Acest număr este apelabil din toate rețelele la care pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere. De la momentul la care am anunțat că acest număr va deveni operațional, am solicitat conducerii CERT să extindă numărul la 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, astfel încât să fim siguri că putem acoperi nevoia de solicitare a tuturor cetățenilor și a tuturor firmelor din România și instituțiilor publice care sunt victime ale unor incidente de securitate cibernetică", a spus ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, citat de Agerpres.
Datele prezentate joi, în cadrul conferinței de lansare a numărului unic 1911, de ministrul de resort arată că economia globală este prejudiciată, anual, cu 400 de miliarde de euro din cauza criminalității cibernetice.