Synergy Therm, producător de dermatocosmetice bazate pe apă termală de la Băile Felix, fondat în 2018, în Oradea, de Ciprian Cândea, Sorin Pojoca și Petru Antonescu, a finalizat anul 2024 cu o cifră de afaceri de aproximativ 30 de milioane de lei, în creștere cu 113% față de anul anterior.
“Anul 2024 a fost un an de creștere accelerată, consolidare și adaptare, marcat de provocări, dar și de reușite semnificative care ne-au întărit poziția pe piață, reușind să ne extindem portofoliul de produse, lansând noi game și consolidându-le pe cele existente, îmbunătățim relațiile cu partenerii strategici, extinzându-ne distribuția în lanțurile farmaceutice majore și farmaciile independente, dezvoltăm echipa, atrăgând specialiști și profesioniști de top care au contribuit la creșterea brandului nostru, dar și să ne aliniem la noile standarde și reglementări internaționale, consolidând astfel credibilitatea și calitatea produselor noastre”, spune, pentru Profit.ro, Sorin Pojoca, co-fondator Synergy Therm.
Creștere accelerată din 2024, adaugă el, se datorează în principal investițiilor semnificative în extinderea portofoliului de produse, unei strategii de dezvoltare bine definită și consolidare a poziției companiei pe piață, dar și echipei și parteneriatelor strategice.

“Printre aceste parteneriate se numără colaborarea cu parteneri naționali de top, precum Alliance Healthcare și Onedia Distribution, care asigură o distribuție extinsă și eficientă, crearea unor echipe, atât în zona de vânzări, cât și în cea medicală, care au contribuit esențial la creșterea brandului și consolidarea relațiilor cu partenerii, listarea în lanțurile farmaceutice de referință, cum ar fi Help Net, Catena, Dr. Max, Grupul TEI, dar și menținerea unei relații puternice cu farmaciile independente, un segment important al rețelei noastre de distribuție și prezența în lanțuri de retail de tip drogherii precum Douglas, Drogerie Markt și Kendra”, spune acesta.
Pentru 2025, Sorin Pojoca estimează tot un avans puternic al cifrei de afaceri, la peste 50 de milioane de lei.

“2025 reprezintă un an de cotitură, având în derulare numeroase proiecte, multe dintre ele inițiate în 2024”, afirmă antreprenorul.
Synergy Therm are în gama sa 37 de produse pentru îngrijirea tenului, a mâinilor sau pentru igiena orală, destinate femeilor și copiilor. Planurile pentru 2025, printre altele, vizează și extinderea gamei de produse, cu peste 20 de noi sortimente.
“Dezvoltarea portofoliului nostru de produse a fost întotdeauna un element central al strategiei noastre de creștere. Am investit constant în cercetare și inovație pentru a oferi produse accesibile și de înaltă calitate.

Pentru 2025, ne propunem să continuăm această direcție prin extinderea categoriilor de produse de succes, consolidând gamele existente, dar și lansarea unor noi sub-branduri, adaptate nevoilor actuale ale consumatorilor.
Vânzările noastre sunt distribuite echilibrat între piața farmaceutică, magazinele de specialitate și canalul propriu de vânzare online”, mai spune acesta.
Planurile pentru 2025 ale Synergy Therm vizează și expansiunea internațională, compania fiind deja prezentă pe piețele externe, în peste 10 țări, precum Spania, Italia, SUA, Marea Britanie. Circa 10% din producția fabricii merge către export.

“Suntem la început de drum în ceea ce privește exportul, iar pentru noi acest lucru reprezintă mai mult decât o simplă expansiune. În momentul de față colaborăm cu retaileri internaționali precum Douglas, Druni, Rossman, atât pe platformele lor online, cât și în locațiile brick and mortar, dar și cu distribuitori și platforme online multibrand”, afirmă Sorin Pojoca.
“Pentru 2025, ne dorim un lucru clar și ambițios: să ne consolidăm ca brand de referință pe toate segmentele în care activăm.

Obiectivele noastre pentru 2025 vizează extinderea internațională, prin penetrarea de noi piețe, investiții în cercetare și dezvoltare, pentru a aduce pe piață produse inovatoare și eficiente și reșterea notorietății brandului, prin colaborări strategice și campanii de educare a publicului.
De asemenea, ne propunem și consolidarea prezenței în lanțurile farmaceutice, dar și în farmaciile independente, atât intensiv, prin creșterea vizibilității și vânzărilor per punct de lucru, cât și extensiv, prin extinderea rețelei de distribuție la nivel național și dezvoltarea unor parteneriate noi în segmental IKA, pentru a ne asigura că produsele noastre sunt accesibile unui număr cât mai mare de consumatori”, mai adaugă acesta.
Synergy Therm a inaugurat primul său magazin fizic în cadrul centrului comercial Lotus Center din Oradea în vara anului 2024, pe care l-a închis însă, pe fondul problemelor cu forța de muncă.
“Nu avem în plan dezvoltarea unei rețele de magazine proprii, deoarece considerăm că farmaciile și magazinele de specialitate sunt adevărații profesioniști în distribuția acestui tip de produse. Alegem să ne concentrăm pe ceea ce facem cel mai bine: inovație, calitate și dezvoltarea portofoliului, pentru a oferi produse premium, eficiente și accesibile consumatorilor”, subliniază co-fondatorul Synergy Therm.

Produsele realizate de către companie în fabrica de la Oradea, a cărui extindere a fost anunțată recent de Profit.ro, sunt comercializate sub brandul Synergy Therm.
“Echipa noastră este în continuă expansiune, reflectând creșterea rapidă a business-ului și nevoia de specialiști dedicați în fiecare departament-cheie. În procesul Synergy Therm de la idee la produs finit sunt implicați în mod constant peste 100 de oameni”, precizează Sorin Pojoca.
În ceea ce privește bugetul de investiții al companiei pentru 2025, acesta afirmă că “va crește proporțional cu cifra de afaceri, având ca principal obiectiv susținerea inovației, dezvoltării și extinderii companiei”.

“Deși procentul alocat investițiilor rămâne similar cu cel din 2024, suma efectivă investită va fi semnificativ mai mare, reflectând ritmul accelerat de creștere al business-ului și direcțiile strategice pe care le urmăm.
Direcțiile principale ale investițiilor în 2025 vizează dezvoltarea portofoliului de produse, tehnologie și producție, expansiunea internațională, dar și digitalizare și marketing”, mai spune acesta.
“Deși poate părea un obiectiv simplu, misiunea noastră rămâne aceeași: să oferim produse de înaltă calitate, inovatoare și accesibile, într-un mod sustenabil și transparent. Credem cu tărie că succesul pe termen lung vine din consistență, inovație și încrederea clienților noștri, iar 2025 va fi anul în care ne vom apropia și mai mult de acest ideal”, completează el.