Rețeaua de simigerii Petru a ajuns la 75 de unități, dintre care 16 sunt în franciză și restul proprii. În următorii doi ani, planurile companiei vizează deschiderea a încă 25 de unități în franciză.
„Noi ne-am dori ca toate să fie în franciză. Ne interesează să dezvoltăm în mod special în partea de sud a României și în Ardeal. Nu prea avem acoperire aici”, spune, pentru Profit.ro, Radu Zaharia, director dezvoltare franciză Simigeria Petru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele 75 de simigerii Petru sunt concentrate majoritar în estul României.
Compania vizează și extinderea internațională, în principal în Europa de Vest, în țările care au comunități mari de români.
„Vrem să ne extindem internațional tot undeva peste 2 ani, în apropierea României. În principal am vrea spre vest, spre Germania, Austria. Noi ne-am dori tot în franciză să ne extindem și internațional, dar să vedem. Targetăm în special țările care au comunități mari de români și care trăiesc nostalgia produselor de acasă”, spune acesta.
Circa 5% din producția companiei merge către marii retaileri.
CITEȘTE ȘI Caroli Foods Group numește un nou CEO în România„Se va mări sigur acest procent. Suntem de abia la început și deocamdată urmărim procesul. Momentan vrem să consolidăm și să ajungem la o oarecare maturitate cu produsele noastre aici pe plan local, după care ne gândim să facem și export, mai ales că există cereri pe astfel de produse”, explică Radu Zaharia.
Brandul Simigeria Petru este deținut de către BRIO GROUP SRL, companie controlată în proporție de 95% de către Cosmin Dragoș Mancaș.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Spartan pregătește o extindere agresivă, inclusiv în străinătate, după ce a fost vândut: Unul din planuri - 20 de restaurante în Spania și 10 în UK cu cel care dezvoltă Decathlon și Auchan. "De acum va veni Spartan mai aproape de tine."Compania deține o fabrică la Piatra Neamț, care aprovizionează toate cele 75 de simigerii.
În 2023, BRIO GROUP SRL a înregistrat o cifră de afaceri de 103,7 milioane lei, în creștere cu 6% față de anul anterior și un profit net de 1,9 milioane lei, în scădere cu 86% față de 2022.
CITEȘTE ȘI FOTO SURPRIZĂ Trans-Oil, controlat de magnatul Vaja Jhashi, a achiziționat un terminal în Portul Constanța, etapă cheie în extinderea prezenței în hub-ul logistic vital din Marea Neagră„Pentru 2024, estimăm o creștere de 5-10% față anul trecut, nu au fost ceva modificări esențiale. Am investit foarte mult în unitatea de producție. În total, din 2021 și până acum am investit cam 4 milioane de euro în utilaje.
Vrem să ne consolidăm procesul de producție astfel încât să reușim să punem la raft niște produse din ce în ce mai bune calitativ”, precizează Radu Zaharia.
„Avem și planuri pentru diversificarea gamei de produse, mereu încercam să adaptăm, să inovăm. Anul următor, vrem să scoatem 5-6 produse noi pe piață”, adaugă acesta.
Simigeria Petru a început dezvoltarea în sistem de franciză începând cu anul 2021.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Hello Donuts se duce cu gogoși românești în Republica Moldova și Ungaria. Constantin Puiu, proprietar: Discutăm atragerea unui investitor. Pregătim și prima unitate stradală„Inițial nu ne-am gândit să francizăm, pentru că, în momentul în care francizezi un business, îți asumi o mare răspundere, trebuie să fii foarte bine pus la punct cu toate procesele, procedeele, metodele de dezvoltare ale businessului. Și până nu le ai bine puse la punct, nu are rost să francizezi. Cine francizează genul ăsta de business fără să fie sigur de ceea ce face, face o mare greșeală.
Și atunci, noi ne-am dezvoltat prin puncte proprii până în momentul în care am considerat că avem experiența necesară pentru a deschide și a acorda francize. Iar francizele noi nu le acordăm foarte ușor, ci destul de greu, suntem foarte selectivi.
Contează foarte mult vadul comercial, pietonal, omul cu care semnezi contractul respectiv. Sunt mulți indicatori care te determină sau nu să alegi un viitor partener”, mai spune Radu Zaharia.
Investiția într-o franciză Simigeria Petru costă între 80 și 100.000 de euro.
„Există o lipsă de finanțare pentru potențialii francizați. Marea majoritate își doresc o finanțare pentru o anumită sumă din suma total de investit și e destul de greu cu finanțarea”, subliniază el.
CITEȘTE ȘI Undă verde - Tranzacție în avocatura din România: Kinstellar preia o casă de avocaturăPrețurile la raft la produsele de patiserie au crescut între 15 și 20% în 2024.
„Mărirea de taxe, impozite, salariul minim pe economie, accize, care toate duc la costuri mai mari în procesul de producție și, implicit, în creșterea prețului la raft, care este foarte important în industria asta. Cred că vor mai crește și la anul tot la fel”, afirmă acesta.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afaceriiBRIO GROUP SRL are în medie 615 angajați, toți români.
„Este aceeași problemă cu forța de muncă ca în anii anteriori, în sensul că nu există o forță de muncă stabilă. Și, din păcate, o să ajungem să lucram și noi cu oameni de afară. Momentan nu lucrăm. E destul de complicat cu oamenii de afară, pentru că există neseriozitatea asta.
Nu poți să lucrezi cu oameni care după 1-2 luni fug, pleacă, nu-i mai găsești, au și o educație precară. În plus, în industria asta este nevoie de o atenție sporită la curățenie, igienă. E destul de complicat de lucrat cu ei”, explică Radu Zaharia.
Primul magazin Petru a fost deschis în septembrie 2009 la Iași, iar de atunci rețeaua a tot continuat să se extindă.