Veniturile din România ale Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, au urcat cu 10,6% anul trecut, până la 191,2 milioane de dolari. În ultimul trimestru, compania a avut venituri de 63,3 de milioane de dolari pe piața locală, cu 15,7% peste cele raportate în perioada similară a anului 2016.
Astfel, profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) obținut de CME în România a avansat cu 20%, la 74,4 milioane dolari. În trimestrul al patrulea, OIBDA a fost de 22 milioane de dolari, cu aproape 30% peste cel obținut în urmă cu un an.
La un curs de schimb stabil, veniturile CME în România au crescut cu 9,5% în 2017 și cu 9% în perioada octombrie-decembrie. Excluzând variațiile cursului de schimb, OIBDA obținut în România a crescut cu 23% în ultimul trimestru și cu 19,7% pe întregul an.
CITEȘTE ȘI HBO are mai mult de 5 milioane de abonați onlineCME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, PRO Cinema și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.
La nivel de grup, veniturile CME au crescut cu peste 9% în 2017, la 574 milioane de dolari.
CME este înregistrată în Bermude și listată la bursa NASDAQ din New York și la Bursa de Valori de la Praga. Grupul a fost înființat de omul de afaceri american Ronald Lauder 1994. CME are operațiuni în România, Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Slovenia.
La finele anului trecut, conglomeratul chinez China Energy Company (CEFC) și grupul financiar ceh Penta Investments au depus o ofertă comună pentru a prelua Central European Media Enterprises, proprietarul Pro TV, de la gigantul media american Time Warner. Oferta este de aproximativ 500 de milioane de euro (587 de milioane de dolari), CEFC fiind dispusă să asigure cea mai mare parte din finanțare.
Acționarul majoritar al CME, conglomeratul de media Time Warner, a anunțat, în octombrie 2016, că va fi preluat de grupul american AT&T într-o tranzacție evaluată la 85,4 miliarde dolari. Compania rezultată va fi al doilea cel mai mare furnizor pe piața serviciilor integrate de media și telecomunicații din SUA și unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială.