Raiffeisen Bank încheie primul semestru din acest an cu un profit net de 280 milioane de lei

Raiffeisen Bank încheie primul semestru din acest an cu un profit net de 280 milioane de lei
scris 11 aug 2020

Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 280 milioane de lei, față de 384 milioane de lei la final de S1/2019. Activele totale ale Raiffeisen Bank au atins valoarea de 46,1 miliarde lei (creștere de 7% an la an). Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor acordate clienților băncii a ajuns la 28,5 miliarde de lei, în creștere cu 4%, față de perioada similară a anului 2019.

Profitul în primul semestru al anului 2020 a scăzut cu 27% față de 30 iunie 2019, pe fondul deteriorării mediului macroeconomic, în contextul pandemiei COVID-19. Deși costul riscului a crescut cu 62% în comparație cu primul semestru al anului 2019, banca și-a menținut un profil de risc sănătos, iar provizioanele suplimentare au fost constituite pentru eventuale dificultăți viitoare ale unor clienți în rambursarea creditelor. Până acum majoritatea provizioanele făcute de bancă sunt doar măsuri de precauție, iar moratoriul public, opțiunea băncii de amânarea a 3 rate, precum și alte măsuri guvernamentale au contribuit la menținerea unui echilibru bun între rezolvarea problemelor clienților și performanța portofoliului de credite.

Urmărește-ne și pe Google News
Enel X România a lansat o rețea de puncte de încărcare a vehiculelor electrice în București și în zonele limitrofe CITEȘTE ȘI Enel X România a lansat o rețea de puncte de încărcare a vehiculelor electrice în București și în zonele limitrofe
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„Sunt mulțumit că în ciuda situației fără precedent în care ne aflăm, veniturile băncii au crescut în primul semestru din 2020, ajungând la aproximativ 1,3 miliarde lei, cu 2% mai mult decât în semestrul 1 din 2019. Ritmul de creștere al creditelor nete (4% an pe an) a fost un factor important în menținerea veniturilor băncii pe un trend ascendent. Merită să menționăm faptul că depozitele și lichiditățile clienților în conturi curente au crescut mult în prima parte a acestui an, astfel că putem vorbi de o majorare de 15%, an la an, dovedind încrederea de care ne bucurăm, dar și responsabilitatea mare pe care o avem față de clienții noștri”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank au crescut mai ales din costurile cu personalul și din cheltuielile făcute în zona de IT, în strânsă corelație cu strategia de a investi mai mult în acești doi piloni importanți pentru succesul și viitorul băncii: oamenii și creșterea capabilităților digitale. Siguranța și sănătatea angajaților și clienților este cel mai important obiectiv, banca asigurând în perioada pandemiei tot ce este nevoie pentru protecția oamenilor, de la materiale pentru igienizare și protecție, la panouri de separare, până la expedierea a peste 200.000 de carduri prin curier, acasă la clienți.

În perioada stării de urgență (martie-mai) au fost procesate peste 27.000 de cereri de suspendare la plată ale clienților persoane fizice și peste 3.000 ale IMM-urilor și companiilor mari.

„Chiar dacă am fost într-o situație cu totul specială și dificilă, strategia băncii nu se modifică și am continuat să lucrăm la proiectele noastre, să ne deservim clienții, să ne protejăm angajații și să ne sprijinim toți partenerii, în cel mai bun și sigur mod posibil. E adevărat că unele planuri s-au schimbat, anumite lucruri au trebuit amânate, cum a fost cazul aplicațiilor de mobile banking vechi și înlocuirea lor cu cele noi, însă pe partea de digitalizare am accelarat mult și am avut evoluții spectaculoase: o creștere de aproape 80% a numărului de tranzacții realizate prin aplicațiile online, o majorare cu aproape 20% a numărului clienților care utilizează servicii digitale (an pe an). Plățile efectuate prin card de debit au crescut cu peste 80%, în timp ce  numărul de plăti online către furnizori s-a dublat”, a subliniat Steven van Groningen.

Numărul clienților digitali (cei care utilizează aplicațiile de digital banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile) a depășit 700.000 la mijlocul anului 2020, cu 19% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Banca este lider pe piața cardurilor de credit din România cu peste 530.000 de carduri active la S12020, iar numărul de carduri de debit active a depășit 2 milioane.

Raiffeisen Bank a primit aproximativ 6000 de cereri pentru credite IMM Invest și a aprobat până acum peste 1.700 de cereri. De asemenea, banca a continuat să finanțeze startup-urile românești și anul acesta prin programul factory by Raiffeisen Bank, 112 de antreprenori având anul acesta oportunitatea de a accesa credite, în valoare totală de peste 4 milioane de euro.

La 30 iunie 2020, Raiffeisen Bank avea în portofoliu peste 2,12 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 97.000 de IMM-uri și 5.700 de corporații. 4880 de angajați lucrează în cele 350 sediii ale băncii prezente în toată țara. Banca are o rețea de peste 770 de ATM-uri, aproximativ 23.000 de POS-uri și 335 de mașini multifuncționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
raiffeisen bank
profit