Pe fondul unor afaceri în ușoară creștere, producătorul de hârtie, carton și ambalaje Vrancart, aflat în portofoliul SIF Banat Crișana, o obținut un profit net la T1 de 4,41 milioane lei, semnificativ peste cel din perioada similară a anului trecut.
Vrancart Adjud (VNC) a realizat în primul trimestru venituri din cifra de afaceri de 74,21 milioane lei, cu 4,87% peste cele de 70,76 milioane lei din exercițiul financiar anterior. În același interval de raportare, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 3,65%, la 41,67 milioane lei, de la 40,20 milioane lei. De asemenea, cheltuielile cu personalul au urcat cu 16,10%, la 15,14 milioane lei, de la 13,04 milioane lei.
Astfel, rezultatul operațional s-a majorat cu 63,79%, la 6,65 milioane lei, de la 4,06 milioane lei. La nivelul profitului net tendința a fost ceva mai atenuată, +46,02%, acesta urcând la 4,41 milioane lei, de la 3,02 milioane lei.
La data de 31 martie, activele totale ale Vrancart se ridicau la 398,33 milioane lei, fiind cu 2,14% mai mari decât cele de 389,96 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au crescut cu 2,09%, la 193,32 milioane lei, de la 189,36 milioane lei. O parte a acestora este reprezentată de emisiunea de obligațiuni în valoare de 38,25 milioane lei, scadentă în martie 2024, subscrisă în proporție de 96,40% chiar de SIF Banat Crișana (SIF1), compania care are pachetul majoritar de 75,06% al Vrancart.
Vrancart este listată la cota Bursei de Valori București și la ultimul preț de închidere de 0,1600 lei/acțiune, capitalizarea de piață a Vrancart se ridică la 165,07 milioane lei (34,67 milioane euro).