Cifra de afaceri a companiei de agrotech Norofert a crescut cu 63,79%, la 24,34 milioane lei, în 2020, de la 14,86 milioane lei, în exercițiul financiar precedent, dar evoluția de un an de pe bursă este încă și mai spectaculoasă, valoarea emitentului majorându-se de aproape 10 ori.
Norofert (NRF), companie listată acum aproape un an pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a avut anul trecut venituri din exploatare de 31,02 milioane lei, cu 109,59% mai mari decât cele de 14,80 milioane lei din 2019. În același interval de raportare, cheltuielile totale au urcat cu 113,14%, la 20,27 milioane lei, de la 9,51 milioane lei, context în care compania și-a dublat rezultatul operațional, la 10,74 milioane lei, de la 5,28 milioane lei. Profitul net, deși cu o dinamică mai atenuată, a avut, de asemenea, o creștere robustă, de 35,50%, la 6,26 milioane lei, de la 4,62 milioane lei.
Cu toate această performanță notabilă, investitorii par să exceadă în așteptări cu mult acest bilanț. La ultimul preț de piață al titlurilor Norofert, de 28,40 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 227,88 milioane lei (46,75 milioane euro), fiind de 9 ori mai mare decât afacerile de 24,34 milioane lei, de 20 de ori câștigul pretaxare EBITDA de 11,4 milioane lei, de 36 de ori profitul net și de 5,5 ori cât activele emitentului de 41,36 milioane lei de la sfârșitul anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2021, Norofert este o companie mai mare. Societatea, care la data de 31 decembrie avea datorii totale de 21,51 milioane lei, a lansat în ianuarie o emisiune de obligațiuni în valoare de 11,50 milioane lei scadentă în anul 2025 (NRF25) și în contrapartidă cumpără într-o tranzacție de 9,5 milioane lei o fermă de 1.000 hectare în județul Teleorman.
În scrisoarea către investitori, CEO-ul Vlad Popescu menționează utilizarea banilor din majorarea de capital social a anului în curs pentru creșterea capacității și calității liniei de producție a tabletelor efervescente de la Filipeștii de Pădure, dar și pentru consolidarea poziției pe piața din SUA, unde a demarat o investiție în statul Ohio.
Pentru 2021, Norofert vizează o cifră de afaceri de 35 milioane lei pentru activitatea din România. În paralel, vizează și expansiunea la export, unde recent a avut o livrare pentru onorarea unei comenzi din Uzbekistan. Compania încă de la listare nu avea niciun plan pentru desfacerea de produse pe piața Uniunii Europene. Popescu, acționar majoritar împreună cu familia sa, declara pentru Profit.ro că la Bruxelles este un aparat birocratic greoi care promovează reglementări ce fac aproape inaccesibilă piața îngrășămintelor pentru producătorii de dimensiuni mai mici. „Uniunea Europeană distruge business-urile mici și mijlocii; Uniunea Europeană protejează marile corporații”, afirma acesta.