Sphera Franchise Group, operatorul lanțurilor de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, KFC și Taco Bell, și-a majorat în primul trimestru câștigul pretaxare EBITDA cu 9,28%, la 18,83 milioane lei, de la 17,23 milioane lei, însă câștigul net s-a diminuat.
Într-o etapă de majorare a consumului, românii au fost mai mult în restaurante. Nu înseamnă neapărat totdeauna câștiguri mai mari pentru investitorii de pe bursă. Sphera Franchise Group (SFG) a realizat în primele 3 luni ale acestui ani vânzări din restaurante de 170,23 milioane lei, cu 52,37% mai mari decât cele de 111,72 milioane lei de la T1 2017. Nu mai puțin de 80,67% din aceste vânzări, echivalentul a 137,32 milioane lei au fost realizate în lanțul KFC. În același interval de raportare, cheltuielile din restaurante au crescut cu 60,20%, la 144,12 milioane lei, de la 89,96 milioane lei.
În aceste condiții, profitul din exploatare s-a redus cu 5,04%, la 13,76 milioane lei, de la 14,49 milioane lei. Costurile financiare de 3 ori mai mari a erodat încă și mai mult profitul net. Acesta s-a contractat cu 10,93%, la 12,55 milioane lei, de la 14,09 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La 31 martie activele totale au fost de 246,69 milioane lei, în scădere cu 1,17% față de cele de 249,61 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au fost diminuate cu 10,67%, la 129,58 milioane lei, de la 145,06 milioane lei.
Sphera, societate care î are ca acțonari principali pe oamenii de afaceri Lucian Vlad, Radu Dimofte și Nicolae Badea, a ajuns la cota Bursei de Valori București în luna noiembrie a anului trecut în urma unei oferte publice 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro). La ultima cotație de 31,00 lei/acțiune, cu 31,0% peste prețul de listare, capitalizarea bursieră a companiei se ridică la 1,20 miliarde lei (259,67 milioane euro).