Deși are asigurări de credit comercial față de primele insolvențe din piața de calburi electrice, Romcab și Proenerg, Prodplast se teme ia poziții noi pe o piață unde sunt pe mai departe riscuri mari de neplată. Rezultatele financiare ale companiei au fost puternic afectate.
Prodplast București (PPL) a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 21,83 milioane lei, cu 29,03% mai mică decât cea de 30,76 milioane lei din perioada similară a anului trecut. În aceste condiții, câștigul operațional EBITDA s-a prăbușit cu 83,36%, la aproximativ 654.000 de lei, de la 3,93 milioane lei. La nivelul rezultatului net, Prodplast a realizat o pierdere la 6 luni de aproximativ 816.000 de lei, după ce în primul semestru din 2016 avusese un profit net de 1,86 milioane lei.
Sunt rezultate influențate de cutremurul din piața cablurilor electrice de la începutul acestui an, când compania Romcab Târgu Mureș (MCAB) și-a cerut insolvența după ce a raportat pentru anul trecut pierderi catastrofale, de 178,23 milioane lei.
CITEȘTE ȘI ASF elimină cota de 1% aplicată intermediarilor locali care activează pe piața de capital. De la 1 octombrieNu este neapărat o influență directă. Compania spune, în raportarea semestrială, că are asiguraree împotriva riscului de neplată la CESCE (una dintre cele mai importante companii de asigurări in lume), atât față de relațiile comerciale cu Romcab, cât și cu Proenerg SRL, care și-a cerut, de asemenea, insolvența. În plus, Prodplast are asigurate și raporturile cu un al 3-lea client care prezintă grad ridicat de risc de neplată și a cerut deja rescadențarea plăților.
Impactul consistent asupra activității Prodplast vine, însă, din realitatea din piață de după insolvența Romcab. „Estimăm că majoritatea distribuitorilor de cabluri din România au finanțat activitatea Romcab, iar odată cu intrarea în insolvență a producătorului din Târgu Mures aceștia și-au înrăutățit semnificativ situațiile financiare și au expus în această modalitate portofoliul lor de clienți, respectiv restul producătorilor de cabluri din Romania, competitorii Romcab și ceilalți clienti ai Prodplast”, spune comunicatul companiei care însoțește raportarea financiară și semnat de directorul general, Tudor Georgescu.
La data de 30 iunie, activele totale ale Prodplast se ridicau la 72,92 milioane lei, fiind în creștere cu 69,43 milioane lei față de sfârșitul anului trecut. Compania este listată la cota Bursei de Valori București și, la ultimul preț de piață de 2,7600 lei/acțiune, capitalizarea de piață a acesteia este de 41,12 milioane lei (8,99 milioane euro).