Firma de software pentru învățare Ascendia a listat astăzi emisiunea sa de titluri de obligațiuni în valoare de 3 milioane lei, scadentă în 2020 și purtând o dobândă fixă de 10%. Fondatorul Cosmin Mălureanu spune că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea de produse, unde este canalizată strategia companiei în contetul în care marjele se comprimă în piața serviciilor.
Promovată săptămâna trecută de agenția FTSE Russell la stadiul de piață emergentă, Bursei de Valori București a avut în ultimele trimestre o secvență bună a exercițiilor pe piața oblgațiunilor care include 2 listări pe piața principală și 6 instrumente aduse la tranzacționare pe sistemul alternativ de tranzacțonare AeRO. Este rândul societății de e-Learning Ascendia să promoveze emisiunea sa de obligațiuni în valoare de 3 milioane lei (aproximativ 630.000 de euro), închisă în iunie cu un grad de subscriere de 114% anunțat atunci de intermediarul operațiunii închise după numai o zi, SSIF TradeVille. Prezent astăzi la deschiderea ședinței de tranzacționare de la BVB, Ovidiu Dumitrescu, director general adjunct la casa de brokeraj, a afrmat că Ascendia a fosr adusă "în văzul lumii", pe bursă.
Fondatorul Comsin Mălureanu este conștient de vizibiltatea sporită și chiar recunoaște că folosește evenimentul de listare pentru "un pic de marketing". Afirmă că strategia companiei este axată de dezvoltarea de produse, acolo unde se pot genera marje de profit mai mari întrucât deja piața serviciilor este mai puțin ofertantă în condițiile creșterilor salariale ale ultimilor ani.
CITEȘTE ȘI DECIZIE ISTORICĂ-PARADOX. Hulita „taxă pe lăcomie” a majorat lichiditatea la BVB pe ultima sută de metri anul trecut și a ridicat bursa românească în rândul piețelor emergente. Bani suplimentari ar urma să ajungă în RomâniaPe ce se duc banii
Astfel, inantarea atrasă va fi utilizată pentru accelerararea activității comerciale în principal prin creșterea capacității de vânzări și marketing pentru 3 linii de afaceri importante, a anunță emitentul. Este vorba de în primul rând de segmentul Corporate eLearning cu platforma de Enterprise Learning Management System - Coffee LMS - pentru companii mari si medii, precum și serviciile de realizare cursuri elearning.
În al 2-lea rând, resursele vor fi folosite pentru dezvoltarea platformei digitale Livresq.com ce înlesnește crearea și care va fi lansată în acest semestru, iar în al 3-lea rând banii vor merge către Timlogo.ro, cea mai mare platformă de logopedie din Romania, platformă lansată în semestrul II din 2018.
Cum arată parametrii obligațiunilor
Titlurile obligatare, care au primit simbolul ASC22, vor fi disponibile la tranzacționare pe sistemul alternativ de tranzacționare AeRO. Cele 30.000 de obligațiuni cu valoare nominală de 100 de lei au scadența la 3 ani și oferă celor 35 de investitori, care au subscris, un randament anual fix de 10%, plătibil semestrial.
Mălureanu afirmă că vizează atragerea unui investitor mai mare, pentru care să pună un pachet consistent suplmentar la vânzare. În prezent Cosmin Mălureanu controlează 61,76% din acțiuni, iar Alex Mălureanu are o participație de 22,31% din capitalul social.
Performanță negativă în piață a acțiunilor sale
Compania a fost înființată în 2007, activitatea fiind axată pe dezvoltarea de software, cu preponderență software educational, iar în anul 2016 a fost listată pe piața AeRO, unde în prezent se tranzacționează la un preț cu aproximativ jumătate mai mic decât cel al primelor zile în ring și care îi oferă o capitalizare bursieră de 10,69 milioane lei (2,25 milioane euro). Sub aspect tehnic, însă, în ultimele săptămâni, cotația a dat semnalul că tinde să inverseze trendul, așa cum se vede și pe graficul atașat, care trebuie totuși luat sub rezervă având în vedere volumele slabe pe acest emitent.
Ascendia a încheiat 2018 cu un profit în creștere cu 34% față de rezultatul net din 2017, iar veniturile totale au crescut cu circa 40% comparativ cu anul precedent, la 3,6 milioane lei. Pe lângă dezvoltarea produselor proprii, compania evaluează oportunitatea unor potențiale investiții în companii cu linii de afaceri concurente sau complementarea liniilor proprii