Surmontarea crizelor succesive, execuția de calitate și „cel mai bun semestru din istorie” - elementele indicate de Călin Ionescu, cel care conduce Sphera Franchise Group, pentru faptul că, pe bursă, compania ce operează lanțul KFC a ajuns la o capitalizare de peste un miliard și jumătate de lei.
La sfârșitul toamnei trecute, acțiunile companiei Sphera Franchise Group (SFG) evadau cu o creștere explozivă, pe o traiectorie ascendentă în care nu s-au mai uitat înapoi. De la punctul de plecare, de 20,20 lei/acțiune, și până la prețul închiderii de ieri, de 39,70 lei/acțiune, aprecierea este de 96,53%. Dacă avem în vedere dinamica anualizată sau includem dividendul brut de 1,05 lei/acțiune, este vorba despre o dublare a valorii pentru acționari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Una care nu surprinde conducerea societății care operează lanțul KFC. „Mult timp, acțiunea a fost subevaluată, dacă stăm să ne gândim, datorită unor factori externi”, spune pentru Profit.ro directorul general Călin Ionescu, amintind că au fost surmontate închiderile de pandemie și alte crize, precum inflația, conflictul din Ucraina sau explozia prețurilor la energie.
„Pe măsură ce toate acestea s-au atenuat, era normal, pe undeva, să fim apreciați la justa valoare.”
CITEȘTE ȘI Visual Fan, cu clienți majori la divizia solară, își ameliorează profitabilitateaInvestitorii au reușit în ultimele luni să mențină redutele câștigate la începutul acestei veri, iar Sphera Franchise are o capitalizare bursieră de 1,54 miliarde lei (309,42 milioane euro). O actualizare recentă de raport a austriecilor de la Erste Group dă recomandare de cumpărare pentru titlurile companiei, cu un preț-țintă de 47,50 lei/acțiune, cu 19,64% peste nivelurile actuale.
Ancorarea sus este și consecința raportării pentru prima jumătate a anului, publicată la sfârșitul lunii august, care a mulțumit investitorii. „Din punctul nostru de vedere este cel mai bun semestru in istorie”, spune directorul Ionescu, care indică un cumul de factori precum creșterea tranzacțiilor, dar și a numărului restaurantelor deschise.
CITEȘTE ȘI Grup Șerban Holding – profit net aproape dublu la S1Vânzările în restaurante au fost în primele 6 luni 2024 de 740,00 milioane lei, cu 6,4% mai mari decât cele de 695,58 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Afacerile au fost robuste pentru piața principală din România, dar grupul a arătat bine în toate zonele geografice. „Moldova a avut o performanță extraordinară”, spune CEO-ul, dovadă că există potențial. De asemenea, Italia crește, „ne arată că există loc de expansiune”.
Compania a deschis în acest an un restaurant KFC la Pitești, în Argeș Mall, dar și 4 unități de tip drive-thru, la Craiova, Sibiu, Hunedoara și Sinaia. În Republica Moldova, de asemenea, a fost inaugurat un al 3-lea restaurant, în Port Mall din Chișinău.
CITEȘTE ȘI Nu se limitează la Neptun Deep. Romgaz, cel mai mare producător de gaze naturale din România, pregătește noi exploatări de zăcăminte onshore, în Transilvania și Muntenia„A fost o tendință sănătoasă de creștere a cheltuielilor”, spune acesta, referindu-se că a fost un ritm mai scăzut de majorare a costurilor, față de cel al veniturilor. Acesta este contextul în care Sphera Franchise a înregistrat un salt de 50,7% al câștigului pretaxare EBITDA, la 78,91 milioane lei, de la 52,35 milioane lei la S1 2023, și o dublare a profitului net, la 40,65 milioane lei, de la 19,41 milioane lei.
„Profitabilitatea s-a datorat politicii noastre constante de eficientizare a activității”, spune directorul, referindu-se la gestionare de costuri, optimizări în rețeaua de restaurante și oportunități în negocierea cu furnizorii. KFC România a înregiustrat un profit net de 45,9 miliaone lei, cu 74,4% mai mare decât cel din prima jumătate a anului trecut, la KFC Moldova a crescut cu 68,3%, la 1,9 milioane lei, în timp ce progresele în actiuvitatea de reorganizare a Pizza Hut a redus cu 6,5% pierderile la 5,7 milioane lei, de la 6,1 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Banca Transilvania a împrumutat 700 de milioane de euro de pe piețele internaționaleNu sunt numai rezultatele financiare, ci și percepția bună în relația cu jucătorii de la BVB pe care Profit.ro o confirmă după mai multe discuții cu manageri din fondurile de investiții și investitori individuali. „Noi suntem orientați să construim relații de încredere și durabile cu investitorii și cu toți actorii din piața de capital”, spune directorul Ionescu, adăugând că managementul Sphera ia în considerare toate sugestiile din piață. „Ne ajută să îmbunătățim comunicarea și strategia companiei.”
CITEȘTE ȘI Gheorghe Dobra părăsește poziția de director general al Alro pe care o ocupa de peste 30 de ani„Avem contacte strânse cu toți analiștii financiari și furnizăm informații suplimentare pentru a ajuta la evaluarea corectă a performanțelor noastre”, spune directorul companiei care operează lanțul KFC. „În ultimii ani, rezultatele au vorbit.”
Sphera Franchise Group a fost inclusă în indicii MSCI Frontier Market Small Cap și MSCI Romania Small Cap, ceea ce antrenează intrarea în acționariat a investitorilor instituționali care urmăresc indicii ca reper (benchmark) și în principal a fondurilor de tip ETF ce replică pasiv structura indicilor. „Evoluția prețului acțiunii pe bursă a validat cumva transparența noastră și relația cu investitorii”, a conchis directorul companiei care deține în România lanțul KFC.