Acțiunile H&M au scăzut cu până la 8%, după ce al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a ratat previziunea privind profitul operațional și a abandonat ținta pentru marja de câștig, transmite CNBC.
Retailerul suedez de îmbrăcăminte a raportat că profitul operațional pentru al treilea trimestru fiscal al grupului a fost de 3,51 miliarde de coroane suedeze (345,8 milioane de dolari), comparativ cu 4,74 miliarde de coroane suedeze cu un an în urmă, scrie News.ro.
Analiștii chestionați de LSEG au estimat un profit operațional de 4,93 miliarde, potrivit Reuters.
H&M și-a redus ținta pentru marja de profit pentru 2024, după ce a avertizat anterior despre condiții mai dificile pe piață.
Mișcarea este văzută că va crește presiunea asupra CEO-ului Daniel Ervér, care este în acest rol de doar opt luni.
Ervér s-a angajat ”să creeze valoare imbatabilă pentru clienții noștri și o creștere profitabilă”.
H&M a avut dificultăți să-și sporească profitabilitatea în ultimele luni, din cauza vremii mai reci, costurilor de trai mai ridicate și încetinirii cheltuielilor post-pandemie, care împiedică atât vânzările cu amănuntul de haine de stradă, cât și cele de lux.
CITEȘTE ȘI Radu Hanga: BVB Arena va arăta că bursa poate ajuta la promovarea companiilor localeRetailerul se confruntă, de asemenea, cu o concurență acerbă din partea proprietarului Zara, Inditex, și a retailerului de fast fashion Shein.
”Factorii externi ne-au afectat veniturile din vânzări și costurile de achiziție mai mult decât ne așteptam. În prezent, estimăm că marja operațională din acest an va fi mai mică de 10%”, a declarat Ervér într-un comunicat.
”Suntem încrezători că planul nostru va contribui la creșterea vânzărilor și a profitabilității”, a adăugat el.
Acțiunile H&M au scăzut în urma informațiilor cu până la 8%, declinul fiind atenuat ulterior la 4,6%, înregistrând printre cele mai slabe performanțe în cadrul indicelui paneuropean Stoxx 600.