Acțiunile H&M au scăzut cu până la 8%, după ce al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a ratat previziunea privind profitul operațional și a abandonat ținta pentru marja de câștig, transmite CNBC.
Retailerul suedez de îmbrăcăminte a raportat că profitul operațional pentru al treilea trimestru fiscal al grupului a fost de 3,51 miliarde de coroane suedeze (345,8 milioane de dolari), comparativ cu 4,74 miliarde de coroane suedeze cu un an în urmă, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiștii chestionați de LSEG au estimat un profit operațional de 4,93 miliarde, potrivit Reuters.
H&M și-a redus ținta pentru marja de profit pentru 2024, după ce a avertizat anterior despre condiții mai dificile pe piață.
Mișcarea este văzută că va crește presiunea asupra CEO-ului Daniel Ervér, care este în acest rol de doar opt luni.
Ervér s-a angajat ”să creeze valoare imbatabilă pentru clienții noștri și o creștere profitabilă”.
H&M a avut dificultăți să-și sporească profitabilitatea în ultimele luni, din cauza vremii mai reci, costurilor de trai mai ridicate și încetinirii cheltuielilor post-pandemie, care împiedică atât vânzările cu amănuntul de haine de stradă, cât și cele de lux.
CITEȘTE ȘI Radu Hanga: BVB Arena va arăta că bursa poate ajuta la promovarea companiilor localeRetailerul se confruntă, de asemenea, cu o concurență acerbă din partea proprietarului Zara, Inditex, și a retailerului de fast fashion Shein.
”Factorii externi ne-au afectat veniturile din vânzări și costurile de achiziție mai mult decât ne așteptam. În prezent, estimăm că marja operațională din acest an va fi mai mică de 10%”, a declarat Ervér într-un comunicat.
”Suntem încrezători că planul nostru va contribui la creșterea vânzărilor și a profitabilității”, a adăugat el.
Acțiunile H&M au scăzut în urma informațiilor cu până la 8%, declinul fiind atenuat ulterior la 4,6%, înregistrând printre cele mai slabe performanțe în cadrul indicelui paneuropean Stoxx 600.