Compania Agroserv Măriuța și-a majorat afacerile și profitul operațional, dar impactul majorării dobânzilor i-a adus un rezultat negativ.
Activând într-o piață a lactatelor cu o contracție anualizată de 5,5%, compania Agroserv Mărtiuța (MILK) a realizat totuși, în primul semestru, venituri din exploatare în creștere cu 14,97%, la 59,75 milioane lei, față de cele de 51,97 milioane lei în perioada simialră a anului trecut. Dinamica pozitivă a afacerilor vine în contextul activității fabricii de procesare a laptelui, spune directorul general Cornel Dănilă.
În același interval de raportare, compania, cu produse marca Lăptăria cu Caimac, și-a majorat cu 11,12% cheltuielile de exploatare, la 56,96 milioane lei, de la 51,26 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Infinity Capital nu reușește să vândă acțiunile RELE. Este la a 8-a strigareAcesta este contextul în care Agroserv Măriuța a obținut un profit operațional de 2,79 milioane lei, de aproape 4 ori mai mare decât cel de aproximativ 714.000 de lei de la S1 2022. Totuși, într-un climat al creșterii costurilor de finanțare, rezultatul financiar negativ s-a adâncit cu 52,63%, la 3,19 milioane lei, de la 2,09 milioane lei.
Astfel, compania afișează o pierdere de aproape 400.000 de lei, este adevărat redusă cu aproxiomativ 1 milion de lei față de rezultatul negativ de 1,37 milioane lei din primele 6 luni ale anului trecut. „Realizarea bugetului pentru acest an și atingerea profitabilității reprezintă obiective importante pentru noi”, spune directorul Dănilă.
Agroserv Măriuța – societate care l-a cooptat în board pe fostul președinte al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) Mișu Negrițoiu – a lansat produse noi în prima jumătate a anului 2023, cele mai importante fiind iaurtul Molcuț, promovat în primăvară, și Kefir la sticlă, în magazine începând cu luna iunie.
La data de 30 iunie, activul total al companiei era de 168,07 milioane lei, cu 7,81% peste cel de 155,89 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au urcat cu 10,52%, la 132,10 milioane lei, de la 119,52 milioane lei. La jumătatea lunii iulie, compania care vinde sub marca Lăptăria cu Caimac a contractat de la CEC Bank o linie de fianțare în valoare de 95 milioane lei.
Agroserv Măriuța a venit la cota pieței AeRO a Bursei de Valori București în anul de optimism 2021, unde a beneficiat de atenția investitorilor inclusiv prin prisma popularității brandului său, însă titlurile societății s-au înscris pe un trend descendent care a făcut-o să piardă 30% din capitalizarea bursieră de la listare de 20 milioane euro. La ultima cotație de închidere, de 6,72 lei/acțiune, valoarea de piață este de 69,79 milioane lei (14,11 milioane euro).