Cifra de afaceri netă a producătorului de materiale de construcții Prefab a suferit un declin de 1,23% în primul trimestru, la 20,86 milioane lei, de la 21,12 milioane lei în exercițiul precedent.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc va fi explicat la Videoconferința Profit.ro - Branduri românești - Made in Romania post criză.
Evenimentul, organizat împreună cu Lensa și Grupul Nordis, este programat pentru 23 mai, urmând să fie transmis în direct și la PROFIT NEWS TV
DETALII AICI
Prefab București (PREH) raportează pentru primele 3 luni venituri din exploatare de 20,93 milioane lei, cu 10,74% mai mici decât cele de 23,45 milioane lei din perioada similară a anului trecut. „Scăderea ofertei de materii prime și de produse energetice, iar pe de altă parte creșterea prețurilor și scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor au determinat reducerea activității de producție a societății în trimestrul 1 2022”, spune compania.
În același interval de raportare, cheltuielile de exploatare au urcat cu 9,70%, la 21,25 milioane lei, de la 19,37 milioane lei. Astfel, societatea raportează o pierdere de aproximativ 540.000 de lei, față de profitul net de 3,22 milioane lei de la T1 2021. Pe întreg anul trecut, Prefab a obținut un câștig net de 10,92 milioane lei care stă la baza distribuirii către acționari a unor dividende însumând 7 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Alumil își majorează de aproape 4 ori profitul net trimestrialCompania, controlată în proporție de 83,01% de omul de afaceri Marian Miluț, prin Romerica Internațional, avea la data de 31 martie active totale de 262,55 milioane lei, declin cu 0,67% față de cele de 164,33 milioane lei de la 1 ianuarie 2022. În același răstimp, datoriile pe termen lung s-au diminuat cu 6,04%, la 5,29 milioane lei, de la 5,63 milioane lei și datoriile pe termen scurt au fost reduse cu 1,99%, la 37,36 milioane lei, de la 38,12 milioane lei.
Celălalt acționar semnificativ al societății, cu 12,97% din capitalul social, a fost SIF Muntenia (SIF4). La ultimul preț de închidere, de 2,7000 lei/acțiune, care conferă companiei o capitalizare de piață de 131,04 milioane lei (26,49 milioane euro).