Acțiunile societății Visual Fan au debutat pe piața AeRO, unde, după 2 ore de tranzacționare, s-au stabilizat la prețul plasamentului privat premergător listării. Indicator P/E de 17 raportat la câștigul estimat pentru anul în curs.
Pe piața AeRo de la BVB a sosit o nouă acțiune prin care investitorii pot lua expunere pe piața telefoanelor mobile, tabletelor și televizoarelor. Titlurile societății Visual Fan (ALW), care desface produse sub marca Allview, au adunat tranzacții de 1,92 milioane lei până la orele prânzului, cotația stabilizându-se la prețul de 140 lei/acțiune, similar cu cel al operațiunii de piață în valoare de 15,50 milioane lei, realizată în vederea listării, la sfârșitul lunii aprilie.
Cotația a deschis la prețul de 150 lei/acțiune, unde nu a rezistat decât câteva minute și, după o incursiune la niveluri inferioare prețului plasamentului privat, s-a întors într-o zonă care dau companiei o valoare de piață de 156,24 milioane lei (31,74 milioane euro).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La respectivul nivel, indicatorul P/E, care raportează prețul acțiunii câștigurile firmei, este de 17,17 având ca ancoră profitul net estimat pentru 9,10 milioane lei în acest an. Cu vânzări excepționale în anului pandemiei care i-au adus o cifră de afaceri de 405,00 milioane lei și un câștig net de 23,39 milioane lei, firma nu anticipează replicarea acestuia, dar are o proiecție pentru un parcurs ascedendent a vânzărilor și profitabilității de la replierea din acest an pe care a indicat-o și în memorandum.
„Obiectivul principal este să punem la lucru capitalul atras având în vedere mai multe direcții de dezvoltare pe toate direcțiile de business”, a declarat la evenimentul de listare organizat la deschiderea ședinței de tranzacționare de la Bursa de Valori București Lucian Peticilă, fondator și director general al Visual Fan. „Pe termen scurt ne propunem să devenim lider de piață pe piața românească de smart TV cu Android TV și cu Gold Play. Există toate premisele ca acest lucru să se întâmple”, a continuat acesta, menționând că 20% din achizițiile realizate în baza voucherelor acordate pentru produsele înlocuite au fost pentru TV-uri marca Allview.
CITEȘTE ȘI În pofida discuțiilor despre escaladarea datoriei publice, Finanțele adună 184 milioane euro de la populație. Interes în declin față de exercițiile similare din decembrie 2020 și martie 2021Visual Fan se tranzacționează la un nivel de 1,08 ori activele totale de 144,17 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. Tot atunci, compania avea datorii pe termen lung de 5,00 milioane lei și datorii curente de 57,85 milioane lei, din care majoritatea covârșitoare, echivalentul a 42,88 milioane lei, erau reprezentate de datoriile comerciale.
Compania vizează lansarea de produse bazate pe inteligența artificială. „Suntem încrezători în potențialul de creștere al companiei și ne bucurăm să avem de partea noastră acționarii care să ia parte la povestea de succes Allview”, spune Peticilă care afirmă că vrea să replice istoricul companiei care are parteneriate de 20 de ani pentru a construi o relație pe termen lung și cu investitorii de portofoliu având la bază transparența, onestitatea și motivarea. „În acest moment o prioritate pentru noi este reprezentată de capitalizarea puternică a companiei și astfel vom apela la toate mecanismele bursei pentru acest lucru, inclusiv majorări de capital cu acțiuni gratuite anual.”
Ovidiu Dumitrescu, director general adjunct la TradeVille, casa de brokeraj care a adus Visual Fan la cota BVB, afirmă potențialul economiei românești poate fi pus în valoare urmând rețeta capitalismului de a strânge bani și de a-i pune la îndemâna unor oameni care știu ce să facă cu ei. El spune că România poate construi lucruri grozave înapoi pe calea capitalismului, dacă nu vor exista derapaje istorice.