În dezbaterea bugetului de venituri și cheltuieli al Bursei de Valori București, directorul unei case de brokeraj a declarat că alocarea pentru marketing este mult prea mică față de nevoile de promovare a pieței de capital în rândul investitorilor individuali. Șeful board-ului spune că suma de 1,2 milioane lei merge împreună cu alte aporturi de investiții ale unor parteneri și efortul pe ansamblu este mai mare, dar nu exclude ca în viitor cheltuielile de marketing să fie suplimentate.
Acționarii de obicei sunt atenți la cheltuielile companiilor în care au investit și de multe ori tind să ceară socoteală pentru anumite costuri pe care le percep prea ridicate. Prin contrast, în Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor de la Bursa de Valori București, cineva s-a plâns că o alocare este prea mică pe un segment de cheltuieli.
Lucian Isac, director general la SSIF Estinvest Focșani, a afirmat în cadrul dezbaterilor pe bugetul de venituri și cheltuieli că este o alocare insuficientă pe segmentul de marketing, având în vedere nevoia de popularizare a bursei și a investițiilor, în contextul unei slabe prezențe la BVB a investitorilor de retail. Carcaterizând bugetul cu puțin peste 1 milion de lei drept „exagerat de mic”, Isac a spus că în viitor BVB ar trebui să se gândească la utilizări mai consistente în această direcție. „Este o sumă ridicolă pentru singura entitate care reprezintă piața de capital din România.”
CITEȘTE ȘI Oferta Zentiva se închide, cu o rată de participare de 63% și o valoare de 36 milioane euro. Francezii de la Sanofi ajung la o deținere de 93%, dar sunt aproape cu 2% sub pragul necesar delistăriiPreședintele Consliului de Administrație al Bursei de Valori București, Lucian Anghel, a afirmat că de fapt sumele disponibilizate pentru marketing și promovare sunt mai mari pentru că operatorul de piață are ca parteneri în proiectele sale care contribuie cu sume importante și ajută la înjumătățirea efortului financiar al BVB. Anghel și-a arătat, însă, deschiderea pentru ca în viitor alocările de marketing să fie chiar mai mari și a reținut preocuparea dinspre acționariat în această direcție. Nugetul de marketing al BVB pentru 2018 a fost majorat cu 6% față de 2017.
Solicitarea lui Isac vine în contextul în care Bursa de Valori București a obținut un profit net de 14,24 milioane de lei, iar casele de brokeraj au dificultăți în susținerea activității de bază ca urmare a combinației nefericite între lichiditatea mică a pieței de capital românești și costurile în creștere care cad în sarcina reglementărilor.
Bursa de Valori București va organiza pe data de 5 mai Forumul Investitorilor Individuali, parte a demersurilor de marketing. Instituția a mai anunțat continuarea unor programe precum cel de educație financiară Fluent în Finanțe și premiile Made în România care vor să atragă atenția pieței asupra companiilor conduse antreprenorial și care au capital autohton.
Adrian Tănase, director general al BVB, a declarat într-un interviu pentru Profit.ro la 2 luni de la preluarea mandatului că încă nu a convenit cu analizele asupra întregului ansamblu de proiecte de marketing demarate și susținute în timpul predecesorului său, polonezul Ludwik Sobolewski. O parte dintre acestea ar putea fi abandonate sau redimensionate. Tănase afirmă că vizează ca proiectele de educație financiară pe care le finanțează bursa să promoveze un proces simplificat, în care românii să înțeleagă că o investiție la bursă, dacă se respectă reguli de bază, poate fi la fel de ușoară ca și constituirea unui depozit bancar.