Peste 1 milion de euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018

Peste 1 milion de euro obținuți din negocierile consumatorilor cu băncile în 2018
scris 30 ian 2019

Negocierile realizate prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, deopotrivă consumatorilor, cât și întregului sistem bancar din România. Față de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.

“Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obținut o diminuare a efortului de plată de 303 mii de euro în urma negocierilor cu băncile, creșterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depășirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulți consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanță și, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Teodorovici susține că își permite să nu împrumute nimic de la bănci 6 luni, banii din trezorerie fiind suficienți pentru finanțare. Buffer-ul său de valută nu mai acoperă, însă, nici 4 luni, iar tot disponibilul de lei al Trezoreriei ar ajunge doar pentr CITEȘTE ȘI Teodorovici susține că își permite să nu împrumute nimic de la bănci 6 luni, banii din trezorerie fiind suficienți pentru finanțare. Buffer-ul său de valută nu mai acoperă, însă, nici 4 luni, iar tot disponibilul de lei al Trezoreriei ar ajunge doar pentr
Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, soluționat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din București care a obținut o reducere a efortului de plată de aprope 39.000 euro. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare și restituirea comisionului de acordare a creditului. Același consumator a obținut, tot prin intermediul CSALB, ștergerea soldului de 18.000 euro pentru un credit încheiat cu o altă bancă.

Anul trecut, cererile venite din partea consumatorilor au depășit încă din luna octombrie pragul de 1.000 și au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri.

Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluționate favorabil, prin înțelegerea părților.

Activitatea Centrului a fost eficientizată anul trecut și prin introducerea aplicației online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicației, la sfârșitul lunii iulie, și până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicației (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).

viewscnt
Afla mai multe despre
csalb
litigii