ASF nu are în vedere eliminarea polițelor pe o lună, a declarat Cristian Roșu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), ca răspuns la declarațiile recente făcute de Bogdan Chirițoiu, președinte al Consiliului Concurenței. Roșu a precizat că nu este pregătită nici o schimbare a asigurării obligatorii pe persoană, asigurată urmând să rămână mașina, ca în prezent.
Introducerea polițelor RCA pe o lună a fost o eroare, pentru că reînnoirea nu se face automat și în acest fel s-a ajuns la o scădere a gradului de acoperire cu RCA, a declarat Bogdan Chirițoiu, sâmbătă, la Antena 3, citat de Agerpres.
"Din ce știu anul trecut, de exemplu, tarifele în piață, reale, plătite de oameni, erau mai mici decât tarifele acestea maximale, care existau anul trecut. Pași s-au făcut și piața arată mult mai bine pe RCA decât arăta în trecut. Acum ne obligă oricum Uniunea Europeană să facem câteva schimbări și atunci am spus că este o ocazie bună să corectăm ceea ce ne-a scăpat acum doi - trei ani când am schimbat legea. Și o eroare cred că a fost faptul că am introdus polițele de o lună....Uneori e tentant să faci o poliță pe o lună, plătești ceva mai puțin pentru luna aia, dar reînnoirea polițelor nu e automată și în felul acesta scade gradul de acoperire cu RCA", a spus Chirițoiu.
El a explicat că gradul de acoperire cu RCA are impact asupra prețului polițelor. Astfel, accidentele generează niște pierderi și pentru ca polița RCA să fie cât mai mică este nevoie să coste cât mai puțin reparațiile și să împărțim costurile la câți mai mulți oameni. În cazul în care scade numărul clienților care plătesc RCA, costul reparațiilor se împarte la mai puțini și deci polița va fi mai scumpă.
În replică, vicepreședintele ASF a mai spus că piața RCA este o piață în consolidare, care necesită unele ajustări, dar nu de sistem. Totodată nu se are în vedere trecerea asigurării pe persoană, ci va rămâne pe mașină.
Nu se are în vedere nici zonarea teritoriului după riscuri, deoarece mașinile circulă prin toate zonele de risc, a mai spus Roșu.
Autoritatea de Supraveghere Financiară nu este concentrată doar pe analiza tarifelor de referință, ci pe toată problematica pieței asigurărilor, pornind de la stabilitatea pieței (indicatorii de solvabilitate SCR și lichiditate MCR) și continuând cu conduita asigurătorilor și a intermediarilor în asigurări.
Referitor la gradul de cuprindere în RCA, el este de peste 90% pentru vehiculele care circulă în mod constant pe drumurile publice. Acel procent de aproximativ 75% este format din parcul rece (nedeplasabil) aflat încă în evidențele scriptice, precum și din remorcile care nu circulă tot timpul atașate de un vehicul. Nu trebuie uitate nici motocicletele care au o circulație sezonieră.
Toate propunerile de modificare legislativă vor fi supuse unei analize si consultări publice. ASF așteaptă opiniile argumentate ale tuturor celor interesați, inclusiv de la Consiliul Concurenței.
În acest moment, ASF nu lucrează la nicio propunere de modificare legislativă.