Comisia de rezolvare a litigiilor din ASF a anunțat că a soluționat primele două cazuri

Comisia de rezolvare a litigiilor din ASF a anunțat că a soluționat primele două cazuri
scris 15 dec 2016

Platforma de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) acum șase luni, a anunțat joi soluționarea pe cale amiabilă a primelor două litigii între asigurați și asigurători.

În luna iulie, ASF a lansat oficial o entitate de Soluționare Alternativă a Litigiilor (SAL-Fin) în domeniul financiar non-bancar, o platformă prin care consumatorii pot să ajungă la înțelegeri în afara instanțelor de judecată cu firmele de asigurări sau cu fondurile de pensii, în caz de litigii, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Această lansarea a avut loc în contextul în care relațiile dintre consumatori și firmele de asigurări au devenit tot mai tensionate în ultimul an, pe fondul majorării puternice a tarifelor RCA și a creșterii numărului de petiții înainte de clienții nemulțumiți de întârzieri în plata daunelor.

Primul litigiu soluționat a avut ca obiect nemulțumirea unui asigurat cu privire la despăgubirea acordată de asigurător într-un dosar de daună auto, potrivit SAL-Fin.

Fondul de Garantare estimează că va termina anul 2016 cu circa 31.000 de cereri de plată aprobate pentru păgubiții Astra CITEȘTE ȘI Fondul de Garantare estimează că va termina anul 2016 cu circa 31.000 de cereri de plată aprobate pentru păgubiții Astra

”Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalități de către societatea de asigurare, aferentă instrumentării dosarului de daună pentru avarierea parțială a autovehiculului”, se arată în comunicat.

Litigiile au fost soluționate în 29 de zile și, respectiv, 51 de zile, de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamației și a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasă a fost cea de impunere a unei soluții, iar derularea concilierilor a fost făcută în prezența părților.

”Hotărârile date de conciliatori nu au fost atacate în termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicării, prin urmare se constituie de drept cu titlu executoriu”, se arată în comunicat.

Consumatorii au acces gratuit la serviciile SAL-Fin, în scris direct la sediul SAL-Fin, prin poștă sau mijloace electronice de comunicare. Ei trebuie însă să facă dovada că au încercat în prealabil să soluționeze litigiul direct cu asigurătorul.

În cazul în care pentru soluționarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate și apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicită.

Soluționarea litigiilor este realizată de către unul dintre conciliatorii independenți înscriși în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire atât în domeniul piețelor financiare non-bancare, cât și al soluționării litigiilor pe căi alternative.

Entitățile supravegheate și controlate de către ASF sunt obligate să informeze consumatorii cu privire la dreptul acestora de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor și nu pot refuza soluționarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul și-a exprimat această opțiune.

Dintre piețele supravegheate de ASF, cele mai mari probleme sunt, în prezent, pe piața asigurărilor, în special pe pe segmentul RCA.

viewscnt
Afla mai multe despre
sal-fin
asf