Cel mai important produs, pregătit de peste un an de BCR pentru a schimba radical actuala platformă de internet banking, va fi lansat oficial pe 25 octombrie. Interfața “George” a devenit mai întâi disponibilă în varianta de mobil pentru toți clienții BCR care descarcă aplicația George Go, nu doar pentru grupul restrâns pe care banca a realizat testarea variantei beta, iar apoi și în variant desktop. O schimbare nemediatizată de BCR care, până la definitivarea tuturor funcționalităților platformei și lansarea oficială, limitează comunicarea legată de George la o campanile de teasing în social media.
Noua platformă digitală este folosită de angajații BCR încă de anul trecut, iar din luna iulie a acestui an a fost lansată în fază de testare beta și pe un număr de doar 5.000 de clienți, după cum Profit.ro anunța aici. „Sunt, în general, clienți fideli, cu un anume comportament digital, de la care sperăm să primim feedback constructiv, pentru a o putea perfecționa la nivel local și a-i putea introduce, gradual, toate capacitățile de care dispune în Austria”, au precizat atunci, pentru Profit.ro, oficialii băncii.
Luna trecută, aplicația de mobil George Go a fost actualizată în versiunea 2.0, putând fi descărcată atât pentru Iphone, cât și pentru Android și făcând funcțională noua platformă de internet banking pentru toți clienții BCR care au conturi curente și cont George Activ, integrată cu aplicația eToken a BCR (pentru generare de parole). “Aplicația este foarte intuitivă, necesită puțină adaptare față de click 24 (n.r probabil Touch 24, actuala aplicație de mobile banking a BCR), dar asta e normal, Îmi place că mă pot loga imediat și că nu mai trec din aplicație în token și apoi iar în aplicație ca în click 24. Este un one tap login. Aș dori să văd piechart-ul care e disponibil în varianta de desktop”, este review-ul postat pe Google Play de un utilizator client BCR care a descărcat și a reușit să folosească aplicația George Go pentru Android.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primii utilizatori care au încercat la începutul lunii trecute să descarce aplicația nelansată oficial, în special pt Android, dar și în App Store, au acuzat la început probleme de logare, explicate de bancă prin faptul că integrarea cu eToken se afla încă în beta testing, urmând să fie actualizată aplicația eToken pentru a funcționa fără probleme împreună cu George Go. Din 25 septembrie, după ce actualizarea a fost realizată, banca explixa utilizatorilor că trebuie să se asigure că au instalată ultima versiune de eToken pentru a se putea autentifica și a semna tranzacțiile în George.
În momentul acesta, clienții care au acces la platforma George pot deschide conturi curente în lei și în valută, depozite și conturi de economii direct din Magazinul George, pot vizualiza detaliile cardurilor de debit și depozitelor și pot căuta în tranzacțiile efectuate în ultimii 7 ani după numele părților, referință, sume, dată, adresă. Sunt posibile trasferuri între conturi proprii, transferuri domestice în lei, schimburi valutare între conturi proprii, alimentări și retrageri din conturile proprii, de asemenea, schimburi valutare. După lansarea oficială vor fi disponibile multe alte funcționalități, inclusiv credite acordate online.
Plata facturilor este posibilă acum în lei, inclusiv prin scanarea IBAN-ului, folosind camera foto a telefonului mobil. George recunoaște persoana către care clientul vrea să trimită bani pe măsură ce îi este completat numele, scutind clientul de completarea codului IBAN.
Interfața este complet schimbată față de vechea platformă și permite poziționarea liberă în pagină a widget-urilor și schimbarea fundalului. Clienții au la dispoziție și asistentul financiar din serviciul actual de internet banking, dar într-o nouă formă, care permite urmărirea cheltuielilor pe categorii, cu etichete, precum și controlul bugetului. Își pot personaliza, de asemenea, aproape tot în aplicație, adăugând nume, culori și imagini conturilor deținute. Față de vechea platformă, George a creat scurtături către acțiuni și informații importante.
George este o platformă digitală unificată în toate cele 7 piețe din Europa Centrală și de Est unde operează grupul Erste, fiind aliniată la noile reglementări privind directiva serviciilor de plată PSD 2. Platforma este una deschisă, cu o arhitectura bazată pe API și infrastructură plug-in.
Campanie de teasing pentru misteriosul “George”, înaintea lansării oficiale
Lansarea celui mai important produs a fost pregătită de mult timp de BCR. George a avut, de fapt, deja parte de o lansare publică, însă într-un concept de teasing care nu a inclus asocierea cu BCR. Fără conferințe și comunicate de presă, fără niciun anunț pe siteul propriu sau în afișajul din agenții. De fapt, chiar fără nicio mențiune la numele băncii.
CITEȘTE ȘI FOTO Andreas Treichl se retrage de la conducerea grupului austriac Erste, proprietarul BCR. Erste îi anunță succesorul“George” și sloganul “Primul banking inteligent” s-au proiectat de mai multe ori pe 22 septembrie pe fațada de 23.000 de metri pătrați a Palatului Parlamentului, la concursul internațional de videomapping 3d - iMapp Bucharest, organizat de Primăria Capitalei. La acesta, un anume “George” a fost partener principal, alături de doi sponsori mai puțin misterioși, Kaufland și Coca Cola, și a avut pregătite mai multe narațiuni vizuale proprii, intercalate între lucrările concurenților veniți din diverse țări.
Potrivit conceptului de lansare-teasing, cei 65.000 de spectatori ar fi trebuit probabil să plece având întipărite în memorie atât sloganul și sigla produsului (un “g” stilizat, folosit de Erste în toate țările unde George este lansat), cât și curiozitatea de a afla cine este acest George pe care “îl salută”, pe zidurile Parlamentului, tot felul de simboluri digitale și concepte cool. “Festivalurile îl salută pe George” , “Social Media îl salută pe George” , “Streamingul îl salută pe George” , “Memes îl salută pe George” , “Emojiurile îl salută pe George” , “CGI (n.r. imagine generată de computer) îl salută pe George”. Care George? “George, primul banking inteligent”. Atât. Nimic despre BCR, niciun detaliu despre platforma digitală.
Un concept susținut de o construcție vizuală elaborată, care, la fel ca și celelalte lucrări 3D prezentate în concurs, ar fi putut miza pe o viralizare în social media și pe o mediatizare pe canalele clasice mult mai mare dacă nu ar fi fost concurate în headlineurile post eveniment de o altă “lucrare vizuală” neprogramată. Proiecția “Jos PSD”, realizată de deja veteranul “artist vizual protestatar” Cristian Dide și urmată previzibil de amendă, a dominat topul share-urilor în social media de la iMapp, în ciuda lipsei de complexitate artistică și tehnologică. La fel cum a luat spuma viralizării și în primăvară la Spotlight, alt eveniment organizat de Primăria Capitalei, cu lucrarea grafică 2D “#Rezist”, proiectată ilegal pe Muzeul de Artă.
CITEȘTE ȘI FOTO Argo se pregătește să își instaleze Consiliul de Administrație la filiala din România a LeumiPe George l-au mai salutat la iMapp și mașinile electrice, iar ultimul model hybrid BMW i8 Roadster a venit să o facă “în persoană”, așezându-se cuminte la un stand în Piața Constituției, lângă steagurile cu numele și blazonul stilizat dintr-un “g” al prietenului familiei.
Partenerii de la BMW România, care au dotat cu modelul i3 flota de mașinuțe electrice a serviciului de car-sharing BCR eGO, îl salută apoi pe George și pe Instagram, rețea în care platformei digitale i-a fost creată cu o zi înainte de iMapp propriul cont și un hashtag pe măsura interesului prietenilor de a-l saluta - #hellogeorge : “bmwromania @georgepeinsta, @bmwi te salută! #hellogeorge”.
George nu se lasă așteptat cu răspunsul. Semnalează pe pagina lui că e salutat de BMWi, întoarce salutul (“georgepeinsta Back at you, @bmwromania”), iar BMWi revine și îi dă întâlnire: “Salut @georgepeinsta! Ne vedem în curând”. George se obișnuiește rapid cu postările pe Instagram, prinde curaj și intră să comenteze și la o postare mai veche a managerului de comunicare corporativă de la BMW, care anunța începutul unui proiectul special (BMW i8 Roadster): “Your passion is mai passion. Hello @alexseremet”. Destinatarul îi răsplătește, Instagram style, cu obișnuitul #hellogeorge!
Partenerii în sharing economy se simt de la distanță, așa că după mașinuțele electrice apar imediat cu salutul pe Instagram și bicicletele Pegas de la Ape Rider, sistemul de bike sharing susținut de BCR. George le răspunde că, la rândul lui, salută mobilitatea pe două roți, iar în discuție intervine apoi reprezentantul unui datacenter cu soluții de stocare fișiere pentru a anunța că “și @storagecontrol îl salută pe George”. Ape Rider și Pegas se mobilizează și pe Facebook, invitându-și fanii să-i dea follow pe Instagram necunoscutului George.
Dialogurile continuă pe Instagram cu Samsung și cu telefonul S9, cărora George le salută, în replică, toată “gașca de fani”. Se extind apoi și la parteneri mai conceptuali. “Realitatea Virtuală” și “Dronele” îl salută la rândul lor pe George, care direcționează răspunsul către fanii acestora, spunându-le că sigur vor deveni și fani George în curând.
După ce l-au salutat pe Instagram, prietenii merg să dea binețe și pe Youtube. Pe pagina proprie, creată de câteva zile, George a urcat deja câteva filme scurte cu mesaje de salut care-l asociază cu aceleași companii și concepte inovatoare, plus încă una cu greutate: UBER.
Entuziasmul se extinde și către zone mai mondene, ajungând direct pe pagina de Instagram a Andreei Raicu. Vedeta pare că-l cunoaște pe misteriosul George și le explică fanilor că el e motivul pentru care zâmbește în poză: “araicu Zâmbesc pentru că știu că odată ce @georgepeinsta va fi aici voi avea mai mult timp pentru lucrurile care-mi plac (emoticon cu inimoare în ochi). #hellogeorge #HelloGeorge #RaicuLifestyle”. Fanii evită indiscrețiile la început și nu o întreabă nimic de George, dar îi spun imediat că e superbă, foarte frumoasă, cu zâmbet fermecător. Cineva îi scrie în engleză că vrea să vină în România să o cunoască. Trandafiri, inimioare străpunse de săgeți, ștampile cu buze rujate și peste 1.000 de likeuri în primele trei ore, și încă 1.000 în următoarele trei săptămâni. George îi arată că și el o iubește printr-un răspuns original: o inimioară roșie. Fanii încep să-i ceară Andreei recomandări: ce tip de lipglos/ruj folosește. Un admirator (“marelegeorge”) dă semne de gelozie și sparge gheața întrebărilor despre potențialul rival, rugând-o să explice cum va avea mai mult timp pentru lucrurile care îi plac după ce a venit @georgepeinsta. Vedeta nu poate strica misterul identității lui George, așa că dialogul din postarea ce i-a fost dedicată continuă cu aprecieri pentru bluză și noi declarații de dragoste.
Peste 3 milioane de utilizatori în Europa
În paralel cu campania de teasing și de comunicare adaptată la specificul rețelelor sociale, în care endorsementul pentru noul brand bancar este făcut de alte branduri cu notorietate, nu direct de către bancă, BCR a continuat pregătirile serioase pentru momentul când George va ajunge să poată fi prezentat oficial și folosit de toți clienții.
Pusă deja la dispoziția clienților din Austria, Cehia și Slovacia, noua platformă digitală a fost dezvoltată de hub-ul fintech al grupului austriac. A ajuns recent să depășească 3 milioane de utilizatori, din care peste 2 milioane în Austria, unde a devenit cea mai populară platforma bancară de pe piață.
Erste Group are ca obiectiv introducerea platformei bancare digitale unificate în toate cele șapte piețe în care este prezent (Austria, Republica Ceha, Slovacia, România, Ungaria, Croația și Serbia), până la finele acestui an urmând să fie extinsă către toți cei peste 16 milioane de clienți Erste din șapte piețe unde activează grupul.
Erste estima anul trecut că lansările din Republica Cehă, Slovacia și România vor crește numărul utilizatorilor la 11 milioane. Președintele executiv al BCR, Sergiu Manea, declara, într-un interviu acordat Profit.ro: “E un exercițiu extraordinar, "George" arată mai bine ca Amazon, eu știu aceasta pentru că sunt client, dar idea este ca în momentul în care o aduc aici să știu ce utilitate îți aduc ție, clientului, în afară că o să zici wow, e așa de cool?”, spunea Manea. Potrivit Erste, platforma digitală, care integrează funcții precum achiziția de credite de consum online, smart search și avataruri și fundaluri personalizate, va oferi produse și plug-in-uri specifice pentru fiecare țară în parte.
Deschidere către fintech-uri. Erste vrea să construiască un “iTunes store al finanțelor europene”
Platfoma a fost concepută pentru a fi aliniată cu noile prevederi ale Directivei privind serviciile de plăți PSD2, care obligă băncile să-și pună bazele de date la dispoziția unor terți (fintech-uri) cu care lucrează cliențiilor, dacă clienții vor să acceseze servicii care implică o astfel de cooperare. Prevederile Directivei au fost văzute de băncile comerciale tradiționale atât ca o amenințare, în condițiile în care riscă să piardă clienți în favoarea companiilor fintech, cât și ca o oportunitate de deschidere către noi funcționalități.
„Planurile noastre pentru George au fost clare de la bun început: nu am dorit să creăm un alt serviciu de internet banking, nu am vrut doar să modernizăm sistemele vechi. George reprezintă un mod complet nou de a face banking, conceput pentru era digitală în care trăim. Am construit platforma de la zero și am proiectat-o împreună cu clienții noștri – acestea sunt elementele ce fac din George o platformă revoluționară pe care milioane de oameni vor să o utilizeze. Suntem încântați că este disponibiăa începând de acum și în Slovacia și, foarte curând, în toate celelalte piețe în care suntem activi și nu numai”, declara Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group.
George asigura un grad mare de personalizare, clienții putând să-și creeze propria versiune, adaptată nevoilor bancare specifice. Personalizarea se aplică modului în care se pot vizualiza, sorta și organiza informațiile complete pe care George le furnizează despre cheltuielile, economiile, investițiile și transferurile de plăți. Clientii pot alege, de exemplu, să redenumească produsele și conturile bancare, să selecteze și să grupeze servicii de cont curent pentru a crea pachete noi, astfel încat acestea să reflecte modul lor personal de gestionare a finanțelor și să comute între vizualizarea elementelor într-un mod de tip „listă” sau „pictogramă”.
Erste a arătat că posibilitatea de a personaliza grafica de fundal nu ține doar de confort și de distracție, ci are implicații de securitate, deoarece ajută la contracararea tentativelor de phishing. Optiunile de personalizare a platformei George merg dincolo de aspectul vizual, spune grupul austriac. Utilizatorii pot alege dintr-o gamă largă de plug-in-uri cu funcții suplimentare. Acestea includ o arhivă a contului curent pe șapte ani, o funcție Remember2Pay pentru facturile viitoare și „Alerte” care avertizează utilizatorii atunci când au loc evenimentele pe care le-au specificat (cum ar fi o anumită plată sau evoluție a prețului acțiunilor). Unele plug-in-uri sunt gratuite, altele pot fi cumpărate individual sau în cadrul pachetelor de abonament lunar.
CITEȘTE ȘI FOTO BNR a lansat în circulație bancnote și monede cu noua stemă a țăriiErste vrea să folosească tehnologia disponibilă, folosită în cazul George, pentru a adapta ofertele la nevoile clienților. De exemplu, motorul de căutare „elasticsearch” de care dispune George, similar celui folosit de Google, face mai ușoară găsirea tranzacțiilor dorite: clienții introduc un nume de produs, de magazin sau un interval de valori, iar George le furnizează o imagine de ansamblu clară cu rezultatele relevante.
Ca exemplu de abordare inteligentă în ceea ce privește gestionarea datelor, Erste a amintit și faptul că George e capabil sa memoreze IBAN-urile. În acest fel, clienții nu mai trebuie să introducă rânduri lungi de numere de cont, ci este suficientă tastarea doar a primelor litere în caseta cu numele destinatarului. George va găsi detaliile în agenda, care se actualizeaza și ea automat. „Unul dintre marile beneficii ale digitalizării constă în faptul că putem oferi unei baze largi de milioane de oameni soluții ce sunt special concepute în functie de nevoile lor individuale. Acest lucru nu era posibil înainte. Cu George, am facut din personalizare punctul forte, astfel încât clienții noștri pot alege modul în care interacționează cu George, cum ar trebui să arate George și tipul de ajutor pe care îl asteaptă de la platformă. Aplicabilitatea este singura ce garantează că oamenii se vor întoarce la George - și din experiența noastră de până acum pe cele trei piețe, clienții chiar fac acest lucru. De exemplu, clienții noștri cehi utilizează aplicația de mobile banking George Go în medie de șase ori mai des decât serviciul nostru anterior de mobile banking pe care îl ofeream local”, sublinia Peter Bosek.
Platforma deschisă, arhitectura bazată pe API și infrastructura plug-in conferă platformei și un grad ridicat de flexibilitate pentru cooperarea cu fintech-uri și cu alți furnizori externi din sfera serviciilor financiare. Modularizarea oferita de abordarea API asigură o calitate mai bună, nivele mai ridicate de securitate, mai multa flexibilitate și functionare optimă alaturi de sistemele IT locale preexistente. Prin această abordare, Erste vrea să se asigure ca George va continua sa creasca nu doar prin extinderea în toate piețele grupului și în restul Europei, ci și prin valorificarea unei platforme care permite utilizatorilor să aiba acces la noi caracteristici și servicii oferite nu doar de Erste Group, ci și de la terți, precum fintech-urile. George s-a dezvoltat deja într-o platforma de tip marketplace, arată Erste. „Suntem convinși că viitorul banking-ului va fi construit în jurul platformelor - iar Directiva PSD2 va accelera acest lucru. Încă de la început, am abordat platforma George cu un spirit inovativ și deschis care ne permite să facem noi parteneriate cu terțe părți și să adaugăm valoare serviciilor oferite clienților noștri. Astfel, actuala tendinta de platformizare ne permite să ne valorificăm din plin punctele forțe: ambiția noastră este să construim un fel de iTunes store al finanțelor europene”, arăta Bosek.