BRD Groupe Société Générale a încheiat primul semestru cu un profit net de 626 de milioane de lei, în creștere cu 51% față de aceeași perioadă din 2020, pe fondul scăderii provizioanelor de risc.
Veniturile nete din dobânzi au scăzut ușor, cu 3%, la circa 1 miliard de lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au crescut cu aproape 14% la 378 de milioane de lei.
Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la peste 1,5 miliarde de lei, în creștere cu 1,7% față de perioada similară a anului 2020.
Cheltuielile operaționale au crescut cu 25 de milioane de lei la 825 milioane lei. Cheltuielile cu personalul au scăzut ușor, în timp ce cheltuielile IT au crescut cu o cincime.
“Economia României s-a comportat din nou peste așteptări, PIB-ul revenind deja în primul trimestru al anului 2021 la nivelul anterior pandemiei Covid-19. Situația sanitară este sub control, vaccinarea progresează și autoritățile ridică treptat restricțiile, în pofida unor îngrijorări legate de un al patrulea val al pandemiei”, spune François Bloch, directorul executive al BRD Groupe Société Générale.
Banca a înregistrat un profit operațional de 712 milioane de lei, egal cu cel din de la finele lui iunie 2020.
Costul cu riscul s-a îmbunătățit remarcabil. De la provizioane de 225 de milioane de lei în contul de profit și pierdere s-a ajuns la o returnare de circa 39 de milioane de lei.
La finalul lunii iunie 2021, rata creditelor neperformante a fost de 3,3% în scădere ușoară față de nivelul de 3,5% de la finalul lunii iunie 2020. Rata de acoperire cu provizioane a rămas relativ neschimbată la 74%.
Astfel, profitul net al Grupului BRD a fost de 626 milioane lei în semestrul I 2021 în comparație cu 415 milioane lei în semestrul I 2020, în creștere cu 50,9% în dinamică anuală. Rentabilitatea capitalurilor proprii a fost de 12,6% în semestrul I 2021, mai mare cu 2,8 pp în comparație cu semestrul I 2020.
Soldul creditelor a crescut cu 9% la peste 32,5 miliarde de lei. Creditele nou acordate persoanelor fizice au crescut cu 58% în dinamică anuală, atât pe segmentul creditelor imobiliare (+52%), cât și pe cel al creditelor de consum (+61%), înregistrând, de asemenea, o creștere de două cifre comparativ cu nivelul din 2019. Creditarea companiilor a înregistrat o creștere de 24% în dinamică anuală, creșterea importantă pe segmentul IMM, de 37%, fiind susținută de programele cu garanție de stat, cu credite aprobate în valoare de 700 milioane de lei în cadrul programului IMM Invest.
Depozitele clienților au continuat să se consolideze atât pe segmentul retail, cât și pe cel al companiilor, cu un avans total de +12% în dinamică anuală.