Banca Transilvania a urcat, de asemenea, 44 de locuri în clasamentul general al brandurilor globale, până pe locul 252, crescându-și valoarea de brand cu 34%, până la 686,5 milioane de dolari.
Forța brandului se referă la performanța și eficiența unui brand în raport cu concurenții săi, fiind diferită de valoarea efectivă a unui brand.
Pe lângă calcularea valorii unui brand, Brand Finance stabilește, de asemenea, această forță relativă a brandurilor prin intermediul unei liste de indicatori care evaluează investițiile în marketing, activul net și performanța afacerii. Practic, sunt surprinse adaptabilitatea și performanța unui brand, precum și modul în care acesta adoptă strategii superioară competitorilor pentru a crește și a se promova.
Datele sunt incluse într-nou raport al Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță în evaluarea brandurilor din lume.
În plus, băncile românești BRD și BCR intră și ele în clasamentul din acest an, deși cu evoluții opuse; în timp ce BRD coboară 6 poziții, ajungând pe locul 463 (valoare de brand de 224 milioane de dolari), BCR urcă 20 de locuri, până pe 466, cu o valoare a brandului de 222 milioane de dolari, crescându-și indicele de putere a brandului cu 2,7%.