Autoritatea de Supraveghere Financiară a primit și primește anual mii sau chiar zeci de mii de reclamații de la clienți ai firmelor de asigurare și păgubiți din accidentele rutiere. Majoritatea petițiilor se referă la întârzieri în ceea ce privește constatarea, instrumentarea sau plata dosarelor de daună. Astăzi, în România există disponibilă o aplicație care, atunci când și firma de asigurare are deschiderea suficientă, poate limita timpul pentu rezolvarea unui dosar de daună la doar o oră.
Peste 250.000 de șoferi sunt implicați anual în accidente rutiere din postura de păgubit, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară, iar mulți dintre ei sunt nevoiți să treacă printr-un adevărat coșmar pentru a reuși să ducă la capăt simpla constatare a daunei, prima etapă din instrumentarea unui dosar de asigurare.
Nu puține au fost cazurile când numărul mic de inspectori de daună sau de operatori din call-center au condus la blocaje totale în procesul de constatare a daunelor, mai ales la firmele cu vânzări semnificative de RCA.
Audatex, cel mai mare furnizor de date pentru părțile implicate în dosarele de daună auto, a lansat, anul acesta, un serviciu care permite asigurătorului să gestioneze mult mai eficient dosarele de daună, scutind în același timp șoferii de stress-ul constatărilor clasice.
Aplicația GoTimeDriver, botezată pe plan local Auda Smart, poate reduce timpul de soluționare a unui dosar de daună la doar o oră.
Cu alte cuvinte, spun cei care au adus aplicația în România, dacă există voință la asigurător, în doar o oră dosarul poate pleca spre plată.
“Aplicația funcționează simplu. După ce notifică dauna companiei de Asigurări, clientul primește un link (token) pe adresa de email. Acest link poate fi deschis în orice browser al telefonului mobil, fără a fi necesară descărcarea unei aplicații și urmează un proces s <<wizard>> prin care clientul este ghidat pentru autocostatarea daunei. Sunt selectate piesele avariate, sunt încărcate fotografii cu automobilul avariat și la sfârșitul constatării clientul primeste (instant sau după ce este revizuit dosarul de compania de asigurări) informarea privind valoarea despăgubirii. După terminarea autoconstatării, compania de asigurări are acces imediat la fotografiile și autoconstatarea efectuate de către asigurat sau păgubit.”, explică specialiștii Audatex.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informat permanent de starea reparațiilor
Audatex, care deține în jur de 85% din piața locală și care proceseaza anual peste 500.000 de dosare, a lansat recent o aplicație ce permite clientului firmei de asigurare ori terțului păgubit să monitorizeze pas cu pas evoluția dosarului de daună.
Denumită AudaWatch, aplicația permite stabilirea unor etape în care clientul primește informații în legătură cu dosarul de daună. Clientul va cunoaște astfel momentele esențiale, ca de exemplu când este introdus automobilul în service, când a fost finalizată reparația, când se intră în perioada de așteptare pentru avizul de plată sau când poate fi livrată mașina.
“Clientul accesează informările și fotografiile în baza unui link primit pe email.
Unitatea reparatoare încarcă informațiile prin accesarea unei aplicații instalată pe telefonul mobil - aplicatia este disponibila in Google Play si AppStore. Procesul de incarcare a informatiilor este simplu: pentru fiecare dosar de daună monitorizat prin AudaWatch se generează o fișă cu un QR code. Prin scanarea cu telefonul mobil, se deschide dosarul de daună și se încarcă informarea sau fotografia. Informațiile sunt trimise automat la adresa de email a clientului”, explică procesul cei de la Audatex.
Audatex Romania face parte din grupul Solera, un important furnizor de solutii software și servicii de gestionare a riscurilor pentru piata auto si companiile de asigurari. Grupul Solera desfasoara activitati in peste 75 de țări din cele șase continente.