Sectorul de asigurări din cadrul Autoritții de Supraveghere Financiară (ASF) propune efectuarea de demersuri pe lângă Ministerul de Interne pentru a facilita accesul firmelor de asigurări la informații din baza de date a poliției rutiere privind comportamentul în trafic al conducătorilor auto, astfel încât tarifele să fie mai bine segmentate, iar șoferii corecți să plătească mai puțin, arată un raport prezentat săptămâna aceasta consiliului ASF. Dacă baza de date a MAI se va interconecta cu cea a ASF, CEDAM, atunci va putea fi aplicată o lege mult mai dură care să sancționeze șoferii care circulă fără RCA.
Accesul la baza de date a MAI este permis și acum asigurătorilor, însă doar parțial. Așa cum a mai arătat Profit.ro, dacă accesul se va face integral și dacă baza de date a MAI se va interconencta cu cea a ASF, adică CEDAM, atunci șoferii care circulă fără RCA vor avea motive serioase de îngrijorare. Ei vor putea rămâne fără talon chiar dacă nu sunt prinși de poliție fără RCA. Sancționarea se va face în baza unei legi din 2006, care momentan nu poate fi aplicată tocmai din cauza lipsei de corelare între date DRPCIV și cele din CEDAM.
Propunerea are loc în cadrul unei analize ample realizate de către Sectorul de asigurări din cadrul ASF pe piața RCA, scrie News.ro.
Autorii raportului propun "efectuarea demersurilor pe lângă Ministerul de Interne, împreună cu alți factori de decizie, pentru a facilita accesul asigurătorilor la informații/concluzii (din baza de date a poliției rutiere) privind comportamentul în trafic al conducătorilor auto, respectiv utilizarea acestor informații pentru o mai bună segmentare și tarifare; (șoferii corecți putând beneficia de tarife reduse)".
În plus, raportul consideră că, pentru limitarea scumpirii polițelor RCA, este nevoie de limitarea comisioanelor brokerilor, prin care se vând în prezent cele mai multe polițe de asigurare, la cel mult 10%.
Sectorul de asigurări din ASF subliniază că pe piața RCA este nevoie de mai multă concurență și propune încurajarea altor asigurători să intre pe acest segment de piață.
"Creșterea concurenței pe piață poate avea ca efect atât scăderea tarifelor, cât Si creșterea calității serviciilor oferite de asigurătorii RCA", arată raportul.
Piața RCA este în prezent zguduită de falimente și de alte probleme înregistrate de principalii jucători de pe piață, care au ca efect și reducerea competiției. Companiile Astra și Carpatica Asig au intrat în faliment, iar City Insurance și Euroins se află în diverse proceduri speciale impuse de către ASF.
În urma intrării în procedură de faliment a Carpatica Asig, măsură anunțată recent de către ASF, pe piața RCA rămân doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Țiriac, Generali, Asirom- Vienna Insurance Group, Omniasig - Vienna Insurance Group, Groupama și Uniqa.
Recent, subsidiara românească a companiei austriece de asigurări Grawe a anunțat că va intra în octombrie pe piața RCA, după ce a obținut avizul ASF în acest sens. Grawe ar deveni, astfel, al nouălea jucător pe piața RCA.
Însă angajații ASF care se ocupă de sectorul asigurărilor cred că este nevoie și de altă măsură pentru asigurarea echilibrului pieței.
"Se impune intrarea pe piața RCA a unui asigurător cu capital de stat, care să reprezinte un element obiectiv și independent în piața asigurărilor RCA din România (de exemplu, Exim Asig)", susține raportul menționat.