Cel mai mare asigurator european, Allianz SE, a scos la vânzare divizia de asigurări de viață din Coreea de Sud, o tranzacție estimată la 500 de milioane de dolari, ca parte a planului de revizuire a operațiunilor pe plan global, au declarat, miercuri, pentru Reuters, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Activele Allianz din Coreea de Sud au atras interesul unor companii chineze, cum ar fi Anbang Insurance Group și Fosun International, care ar putea depune oferte, susțin sursele.
Și asiguratorul american Prudential Financial și alte instituții financiare din Coreea de Sud examinează posibilitatea preluării subsidiarei Allianz.
Un purtător de cuvânt al grupului german Allianz a refuzat să comenteze dacă operațiunile din Coreea de Sud sunt de vânzare.
Și alți asiguratori globali, cum ar fi ING și Standard Chartered, și-au redus în ultimii ani expunerea la piața sud-coreeană.
Allianz are operațiuni pe 14 piețe asiatice, însă cea mai importantă subsidiară este cea din Coreea de Sud.
Săptămâna aceasta, Allianz a anunțat și-a propus pentru acest an o țintă de profit operațional de 11 miliarde euro, după ce, în 2015, profitul său operațional a înregistrat o creștere de 3,2%, până la 10,7 miliarde euro.
Veniturile totale au atins un nou maxim de 125,2 miliarde euro, în creștere cu 2,4%, iar profitul net anual a fost de 6,6 miliarde euro. În aceste condiții, compania intenționează să plătească un dividend de 7,30 euro pe acțiune pentru 2015, în creștere cu 6,6% față de 2014.
"Allianz obține în mod constant rezultate solide în condiții operaționale din ce în ce mai provocatoare. Afacerile noastre sunt sănătoase și bine diversificate. Acest lucru ne determină să fim încrezători că vom continua să atingem rezultate bune. Ne propunem să atingem valoarea de 10,5 miliarde euro în termeni de profit operațional în anul 2016, plus/minus 500 de milioane de euro", a explicat directorul general al grupului Allianz SE, Oliver Bate.
În România, compania Allianz-Țiriac Asigurări a înregistrat venituri de 775 milioane lei din activitatea de asigurări, în primele nouă luni din 2015, în creștere cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Sursa: Agerpres