Compania de asigurări de viață Aegon România, parte a grupului financiar internațional Aegon, a încheiat 2020 cu un volum de 134,5 milioane lei al primelor brute subscrise, în creștere cu 13%, față de 2019.
Astfel, creșterea indicelui GWP (Gross Written Premiums – Prime Brute Subscrise) atrage cu sine urcarea Aegon România pe locul al șaselea, în clasamentul celor mai importante companii de asigurări de viață de pe piața locală, cu o poziție mai sus decât în 2019. Rezultatele anunțate de Aegon au loc în condițiile în care anul trecut, piața asigurărilor de viață din România a avut o creștere de doar 1,1%, cu un volum total al primelor brute subscrise de 2,7 miliarde lei, potrivit Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
„Suntem foarte mulțumiți de aceste rezultate, în special în contextul unui an dificil atât pentru piața asigurărilor de viață, cât și pentru întreaga economie națională și globală, și pentru noi toți, la nivel personal. Urcarea cu o poziție în topul celor mai importanți asigurători de viață din România se datorează faptului că, în contextul actual, românii au devenit mai conștienți de nevoia de a economisi, și a muncii depuse de colegii mei pentru păstrarea și creșterea portofoliului de clienți. Rezultatele arată, de asemenea, faptul că produsele noastre răspund unor nevoi reale. Una dintre aceste nevoi este cea de a-ți crea un plan financiar de rezervă, economisind și asigurându-te că, în situațiile neprevăzute, vei avea un sprijin financiar. În cursul anului trecut, am realizat un studiu care ne-a arătat că 70% dintre intervievați consideră că instabilitatea economică generată de contextul pandemic i-a îndemnat să pună mai mulți bani deoparte ca să fie mai pregătiți pe termen mediu și lung. Iată că o parte dintre ei au ales să facă acest lucru printr-o asigurare de viață cu economisire. O altă nevoie este cea de a acorda o mai mare atenție sănătății”, a explicat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Legat de modul în care s-a desfășurat activitatea companiei de la declanșarea pandemiei, reprezentantul Aegon România a adăugat: “În ceea ce privește păstrarea portofoliului de clienți, comunicarea, dar și empatia au fost ingredientele care ne-au ajutat. Încă de la începutul pandemiei, am fost alături de clienții noștri prin decizia de a nu aplica excluderea riscului pandemiei la niciunul dintre produsele din portofoliul nostru care acoperă decesul sau spitalizarea din îmbolnăvire, excepție care încă este în vigoare până la jumătatea acestui an, dar și prin mutarea online a majorității operațiunilor. Astfel, am urmărit ca ei să nu fie nevoiți să se expună inutil niciunui risc. În plus, clienții care s-au confruntat cu probleme financiare au avut la dispoziție o perioadă de grație majorată de la 60, la 120 de zile.”
Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienți din America, Europa și Asia.
Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați.