Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere de 18,8% în 2017, comparativ cu anul anterior, și de 14,8% în ultimul trimestru al anului, față de cel precedent.
Astfel, conform datelor Cegedim, valoarea totală a segmentului de piață OTC în T4 2017 a fost de 858 de milioane de lei, în timp ce la nivelul anului 2017, acesta a înregistrat vânzări totale de 3,104 miliarde de lei.
În ultimul trimestru al anului trecut, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de categoriile de vitamine, minerale și suplimente, de 22,2%, respectiv de produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, de 20,9%, creșteri care se regăsesc și la nivelul întregului an 2017, categoria de vitamine, minerale și suplimente având o creștere de 23,9%, în timp ce produsele din categoria celor utilizate în afecțiuni gastrointestinale au înregistrat o creștere de 21,6%.
Cu toate acestea, la nivel de volum de vânzări și cotă de piață, clasamentul categoriilor de produse arată diferit, pe primul loc la nivel de T4 2017 aflându-se categoria răceală, gripă și alergii, cu vânzări de 211,2 milioane de lei și o cotă de piață de 24,6%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 180,9 milioane de lei și o cotă de piață de 21,1%. La pol opus, categoria de produse dermatologice a scăzut față de trimestrul anterior, de la 77,1 milioane de lei în vânzări și cotă de piață de 10,4% în T3, la vânzări de 57 milioane de lei și 6,6% cotă de piață în ultimul trimestru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivelul întregului an 2017, categoriile care domină clasamentul au fost Lifestyle OTC, cu vânzări totale de 689,5 milioane de lei, respectiv cotă de piață de 22,2 %, urmată îndeaproape de categoriile răceală, gripă și alergii, cu 666,3 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 21,5% și cea de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 615,6 milioane de lei și cotă de piață de 19,8%.
Categoria de produse dermatologice a înregistrat cea mai mică creștere la nivelul anului trecut, cu vânzări totale de 248,6 milioane de lei și o cotă de piață de 8%.