Piața OTC este în creștere

Piața OTC este în creștere
scris 8 feb 2018

Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere de 18,8% în 2017, comparativ cu anul anterior, și de 14,8% în ultimul trimestru al anului, față de cel precedent.

Astfel, conform datelor Cegedim, valoarea totală a segmentului de piață OTC în T4 2017 a fost de 858 de milioane de lei, în timp ce la nivelul anului 2017, acesta a înregistrat vânzări totale de 3,104 miliarde de lei.

În ultimul trimestru al anului trecut, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de categoriile de vitamine, minerale și suplimente, de 22,2%, respectiv de produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, de 20,9%, creșteri care se regăsesc și la nivelul întregului an 2017, categoria de vitamine, minerale și suplimente având o creștere de 23,9%, în timp ce produsele din categoria celor utilizate în afecțiuni gastrointestinale au înregistrat o creștere de 21,6%.

Urmărește-ne și pe Google News

Cu toate acestea, la nivel de volum de vânzări și cotă de piață, clasamentul categoriilor de produse arată diferit, pe primul loc la nivel de T4 2017 aflându-se categoria răceală, gripă și alergii, cu vânzări de 211,2 milioane de lei și o cotă de piață de 24,6%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 180,9 milioane de lei și o cotă de piață de 21,1%. La pol opus, categoria de produse dermatologice a scăzut față de trimestrul anterior, de la 77,1 milioane de lei în vânzări și cotă de piață de 10,4% în T3, la vânzări de 57 milioane de lei și 6,6% cotă de piață în ultimul trimestru.

FOTO Arhitecții Capitalei, despre relocarea spitalului Floreasca: Unde s-a mai pomenit spital european de urgență pe centura orașului? CITEȘTE ȘI FOTO Arhitecții Capitalei, despre relocarea spitalului Floreasca: Unde s-a mai pomenit spital european de urgență pe centura orașului?

La nivelul întregului an 2017, categoriile care domină clasamentul au fost Lifestyle OTC, cu vânzări totale de 689,5 milioane de lei, respectiv cotă de piață de 22,2 %, urmată îndeaproape de categoriile răceală, gripă și alergii, cu 666,3 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 21,5% și cea de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 615,6 milioane de lei și cotă de piață de 19,8%.

Categoria de produse dermatologice a înregistrat cea mai mică creștere la nivelul anului trecut, cu vânzări totale de 248,6 milioane de lei și o cotă de piață de 8%.

viewscnt
Afla mai multe despre
otc
medicamente