Grupul farmaceutic britanic GlaxoSmithKline a numit de la 1 septembrie, un nou director general pentru operațiunile din România, Andre Vivan da Silva, care o înlocuițește pe Barbara Cygler, a anunțat compania.
Barbara Cygler a fost numită Vicepreședinte General Manager în Franța și în Belgia pentru ViiV Healthcare, un joint venture între GlaxoSmithKline și Pfizer.
În noul său mandat, Andre va conduce echipa de management GSK România cu obiectivul de a păstra competitivitatea și performanța la nivel local și de a continua alinierea strategiei la grupul GSK.
CITEȘTE ȘI În ultimul an de activitate, fabrica de medicamente Europharm și-a majorat afacerile cu 44% și a trecut pe profit”Piața din România este extrem de competitivă și industria farmaceutică se confruntă cu câteva provocări, dar și cu o serie oportunități. GSK este o prezență puternică în România și vom continua să implementăm soluții inovatoare și schimbări în modelul de business care vor contribui la creșterea încrederii pacienților în industria farmaceutică și, în mod special, în GSK. În timpul mandatului voi continua să îndeplinesc misiunea noastră și voi face tot posibilul pentru a susține promisiunea GSK de a crește speranța de viață a românilor și de a-i ajuta să realizeze mai multe, să se simtă mai bine și să trăiască mai mult.”, a declarat da Silva.
Până în prezent, da Silva a deținut funcția de vicepreședinte Primary Care și Commerical Operations în Italia și a contribuit la creșterea competitivității pe segmentul Primary Care. S-a alăturat echipei GSK în 2009, ca Specialty Business Unit Director, în Brazilia. În 2012, a fost numit Head of Academy, Commercial Excellence EMA, conducând divizia regională de Operational Planning, Sales și Launch Excellence iar în 2013 a fost numit Head of Business Planning, China.
Înainte de a se alătura GSK, Andre a ocupat diferite funcții executive în departamentele comerciale din industria farmaceutică, precum Schering Plough, Organon, Lundbeck și Eli Lilly.
Barbara Cygler a condus GSK România din 2014 într-un proces important de transformare a modelului de business.
GSK și-a reorganizat activitatea de pe plan local prin renunțarea la brandul local Europharm, sub care activau o fabrică în Brașov și un distribuitor.
Grupul rămâne în România doar cu partea de import de medicamente. Potrivit datelor Cegedim România, GSK ocupă locul 6 pe piața farmaceutică românească, cu o cotă de 4,4%.
Totodată, GSK a anunțat continuarea investițiilor în cercetare și dezvoltare, păstrând România între cele 20 de țări în care derulează studii clinici pentru noi medicamente. Compania spune că anul trecut a investit 2,4 milioane euro în această activitate, de patru ori mai mult decît în 2014.