GSK România vinde distribuitorul de medicamente Europharm către compania de distribuție de larg consum Interbrands, a anunțat compania farmaceutică.
Acordul a fost semnat marți, 13 octombrie, și prevede vânzarea Europharm Distribuție, deținută în prezent în totalitate de către o subsidiară a grupului britanic GSK.
În următoarele zile, GSK și Interbrands Marketing & Distribution vor depune documentele necesare pentru aprobarea tranzacției de către Consiliul Concurenței. Până la eventuala aprobare a tranzacției de către Consiliul Concurenței, Europharm Distribuție rămâne deținută integral de GSK și continuă să fie gestionată ca o parte a grupului GSK.
"Este un moment semnificativ pentru Europharm Distribuție, care a devenit unul dintre cele mai importante companii de distribuție a produselor farmaceutice din România. Europharm Distribuție joacă un rol important pe piața de distribuție a produselor farmaceutice românești și pentru GSK în România, astfel că, în analiza ofertei Interbrands, GSK a ținut cont de angajamentul cumpărătorului pentru continuitatea afacerii și bunăstarea angajaților", a declarat George Katzourakis, SVP Head Europe Area, Pharma Europe.
GSK România se aliniază astfel strategiei globale a companiei-mamă, concentrându-se pe activitatea de bază, aceea de a dezvolta și lansa noi medicamente si vaccinuri, cu scopul de a îmbunătăți în mod semnificativ starea de sănătatea a pacienților.
Europharm Distribuție este una dintre cele mai importante companii locale de distribuție a medicamentelor (top 5), activă pe piața locală de peste 20 de ani (din 1994). Scopul său principal este concentrat pe contribuirea la creșterea accesului pacienților la tratamente, prin intermediul unui portofoliu complex de produse, prin acoperire națională și parteneriat cu clienții și furnizorii
Interbrands, parte din Sarkis Group International, este cea mai mare companie românească din domeniul distribuției și comercializării de bunuri de larg consum (FMCG).