DONA a revigorat vânzările de medicamente cu prescripție după scăderea din iulie

DONA a revigorat vânzările de medicamente cu prescripție după scăderea din iulie
scris 22 oct 2015

Cifra de afaceri a farmaciilor DONA pentru medicamentele cu prescripție a scăzut cu circa 18% după scăderea prețurilor de la 1 iulie, dar ulterior compania și-a revizuit politica comercială, iar vânzările au reînceput să crească, a declarat pentru profit.ro directorul general al DONA, Ovidiu Wencz.

”Ca urmare a măsurii de reducere a prețurilor, luată de Ministerul Sănătății, cifra de afaceri DONA “like-for-like” pentru medicamentele al căror preț a fost redus de Autorități, a înregistrat o scădere estimată de aproximativ 18%, iar pentru marja comercială brută de circa 17%. Cu toate acestea, în circa o lună de la intrarea în vigoare a noului CANAMED, DONA și-a resetat instrumentele de politică comercială și reducerile oferite pacienților, ceea ce a generat recuperarea numărului de rețete și creșterea vânzărilor în farmacii”, a spus Wencz.

Urmărește-ne și pe Google News

Spre exemplu, rețeaua a lansat campanii precum ”Coplata zero pentru 1000 de produse” (cu prescripție medicală).

Wencz arată că sunt șanse ridicate ca procentul de creștere de aproximativ 28% înregistrat în primul semestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2014, să se mențină și să minimizeze scăderea inițială.

”Estimez o cifră de afaceri în jur de 825-850 milioane lei, în funcție de nivelul de aprovizionare de la principalii furnizori, inclusiv pe produsele deficitare", a declarat Wencz.

Anul trecut, SIEPCOFAR, care administrează farmaciile DONA, a raportat o cifră de afaceri de 787,6 milioane lei (178,2 milioane euro), cu 28% mai mari comparativ cu 2013, și a trecut pe profit, de 23,6 milioane lei (5,35 milioane euro).

DONA a continuat și în acest an remodelarea farmaciilor sub conceptul lansat anul trecut, ajungând la 55 de astfel de unități. În 2014, DONA a anunțat investiții de 15 milioane euro în remodelarea farmaciilor, într-o perioadă de 4-5 ani. Concomitent a achiziționat licențe de farmacii, obiectivul anunțat anterior de companie fiind atingerea pragului de 300 de unități în 2016, de la peste 250 în prezent.

DONA a reînnoit recent un credit de tip working capital de la BRD, de 21 milioane lei (4,75 milioane euro), pentru a finanța planul de afaceri pentru 2015.

”Creditul este unul de tip working capital și nu are o destinație specială, ci doar ține DONA într-o formulă “bancabilă” și cu un grad de îndatorare minimal. Creditul bancar este unul curent, reînnoit pentru 2015 și finanțează planul de dezvoltare al afacerii DONA în 2015: plata la timp a furnizorilor, achiziția de licențe, rebranduirea conform noului concept DONA promovat la un număr de farmacii existente, bugetul de marketing și multe altele”, a precizat Wencz.

Farmaciile DONA se situează în top trei cele mai mari rețele de farmacii din România, alături de Catena și Sensiblu.

viewscnt
Afla mai multe despre
dona
farmacii
afaceri
investiții