Cifra de afaceri a farmaciilor DONA pentru medicamentele cu prescripție a scăzut cu circa 18% după scăderea prețurilor de la 1 iulie, dar ulterior compania și-a revizuit politica comercială, iar vânzările au reînceput să crească, a declarat pentru profit.ro directorul general al DONA, Ovidiu Wencz.
”Ca urmare a măsurii de reducere a prețurilor, luată de Ministerul Sănătății, cifra de afaceri DONA “like-for-like” pentru medicamentele al căror preț a fost redus de Autorități, a înregistrat o scădere estimată de aproximativ 18%, iar pentru marja comercială brută de circa 17%. Cu toate acestea, în circa o lună de la intrarea în vigoare a noului CANAMED, DONA și-a resetat instrumentele de politică comercială și reducerile oferite pacienților, ceea ce a generat recuperarea numărului de rețete și creșterea vânzărilor în farmacii”, a spus Wencz.
Spre exemplu, rețeaua a lansat campanii precum ”Coplata zero pentru 1000 de produse” (cu prescripție medicală).
Wencz arată că sunt șanse ridicate ca procentul de creștere de aproximativ 28% înregistrat în primul semestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2014, să se mențină și să minimizeze scăderea inițială.
”Estimez o cifră de afaceri în jur de 825-850 milioane lei, în funcție de nivelul de aprovizionare de la principalii furnizori, inclusiv pe produsele deficitare", a declarat Wencz.
Anul trecut, SIEPCOFAR, care administrează farmaciile DONA, a raportat o cifră de afaceri de 787,6 milioane lei (178,2 milioane euro), cu 28% mai mari comparativ cu 2013, și a trecut pe profit, de 23,6 milioane lei (5,35 milioane euro).
DONA a continuat și în acest an remodelarea farmaciilor sub conceptul lansat anul trecut, ajungând la 55 de astfel de unități. În 2014, DONA a anunțat investiții de 15 milioane euro în remodelarea farmaciilor, într-o perioadă de 4-5 ani. Concomitent a achiziționat licențe de farmacii, obiectivul anunțat anterior de companie fiind atingerea pragului de 300 de unități în 2016, de la peste 250 în prezent.
DONA a reînnoit recent un credit de tip working capital de la BRD, de 21 milioane lei (4,75 milioane euro), pentru a finanța planul de afaceri pentru 2015.
”Creditul este unul de tip working capital și nu are o destinație specială, ci doar ține DONA într-o formulă “bancabilă” și cu un grad de îndatorare minimal. Creditul bancar este unul curent, reînnoit pentru 2015 și finanțează planul de dezvoltare al afacerii DONA în 2015: plata la timp a furnizorilor, achiziția de licențe, rebranduirea conform noului concept DONA promovat la un număr de farmacii existente, bugetul de marketing și multe altele”, a precizat Wencz.
Farmaciile DONA se situează în top trei cele mai mari rețele de farmacii din România, alături de Catena și Sensiblu.