Consiliul Concurenței a anunțat joi că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin farmacii din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.
”Consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maximum 1 km, pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie, arată un studiu al Consiliului Concurenței. Ca urmare, autoritatea de concurență consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață”, arată autoritatea de concurență.
În prezent, autoritatea definește piața geografică în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.
Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le facă, Consiliul Concurenței va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieței relevante geografice la noul context.
Consiliul Concurenței invită părțile interesate să trimită observații și puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieței relevante geografice la adresa de e-mail bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro, până la data de 15 ianuarie 2021.