Consiliul Concurenței: Consumatorii - dispuși să meargă pe jos doar 1 km pentru medicamente. Modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice va fi schimbat

Consiliul Concurenței: Consumatorii - dispuși să meargă pe jos doar 1 km pentru medicamente. Modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice va fi schimbat
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 dec 2020

Consiliul Concurenței a anunțat joi că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin farmacii din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.

”Consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maximum 1 km, pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie, arată un studiu al Consiliului Concurenței. Ca urmare, autoritatea de concurență consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață”, arată autoritatea de concurență.

Urmărește-ne și pe Google News
Grupul german de turism TUI a intrat pe pierderi masive în pandemie, apelând și la ajutoare de stat CITEȘTE ȘI Grupul german de turism TUI a intrat pe pierderi masive în pandemie, apelând și la ajutoare de stat

În prezent, autoritatea definește piața geografică în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

În ultimii ani, însă, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.

Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le facă, Consiliul Concurenței va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Consiliul Concurenței invită părțile interesate să trimită observații și puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieței relevante geografice la adresa de e-mail bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro, până la data de 15 ianuarie 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
produse farmaceutice