Retailerul românesc de produse cosmetice Cupio continuă atât expansiunea națională, cât și cea internațională în acest an și vizează și noi segmente de business. Compania are planuri și pentru francizarea afacerii începând cu 2026, dar și deschideri de magazine fizice pentru alte branduri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În 2024, compania a avut un rulaj de 22,8 milioane de euro, în creștere cu 9,5% față de anul anterior, iar pentru 2025, Răzvan Ștefănescu, co-fondatorul Cupio, estimează în cel mai optimist scenariu o creștere cu 15% a cifrei de afaceri.

„Chiar dacă este un context economic mai dificil, noi ne-am mobilizat puțin mai intens și ne-am schimbat cumva diverse strategii de business ca să încercăm o creștere și anul acesta. Noi tragem tare ca să avem o creștere și anul acesta.
În momentul de față, suntem în grafic, dar, într-adevăr, cu noi abordări, strategii, cu noi campanii, cu dezvoltări de produse specifice vremurilor, am pus deoparte anumite proiecte care nu sunt relevante acum și care ne-ar putea încurca anul acesta”, spune, pentru Profit.ro, Răzvan Ștefănescu, co-fondator Cupio, adăugând că, în primul rând, planurile pentru 2025 sunt de consolidare a businessului pe piața locală, fiind vizate noi inaugurări de magazine, în pofida contextului economic nefavorabil.
Rețeaua Cupio a ajuns la 25 de magazine la nivel național, toate fiind amplasate în cadrul mall-urilor.
„Mai deschidem 2 sau 3 magazine anul acesta, plus câteva relocări în anumite mall-uri.
Vrem să mai intrăm în câteva orașe în care nu suntem. Deja avem 2 contracte semnate și vrem să deschidem în vară.
Mizăm pe mall-uri. Chiar dacă e un brand cunoscut în România, avem nevoie de trafic. Și aici e cumva un parteneriat cu mall-urile. Noi aducem clienții noștri, dar și mall-urile ne oferă clienți. Vom continua în mall-uri, nu suntem încă interesați de străzi comerciale, iar în România nici nu prea avem. Sunt doar câteva orașe mari, care poate au așa ceva, dar nu e ca în Vest, în marile capitale sau marile orașe. La noi mall-urile sunt încă baza”, mai spune acesta.

Din 2026, Cupio va deschide și primele magazine fizice Ribells, un brand de make-up destinat generației Z și Pinx, un brand de manichiură potrivit pentru artiștii la început de drum.
„Aceste branduri nu aparțin lui Cupio, dar se găsesc în magazinele Cupio și pe platforma noastră. În viitor, probabil în 2026, vom deschide și primele magazine. Planul nostru este clar de creștere”, precizează antreprenorul.
De asemenea, Cupio targetează să intre și pe segmentul de skincare începând cu anul acesta.

„Suntem acum în discuții cu câțiva producători locali, am început să căutăm și fabrici din România pentru că ne-am dat seama că sunt în România producători pe anumite produse și fac treabă foarte bună. Și acum suntem în dezvoltare de o linie de produse de skincare, fabricate exclusiv în România. În primăvară ne vom lansa. Vrem să curajăm și producția românească. Vor fi sub brandul Cupio, etichetate și promovate ca Made in Romania”, mai spune Răzvan Ștefănescu.
La finalul anului trecut, Cupio a intrat și pe segmentul de parfumerie, lansând primele 6 parfumuri ale sale unisex.
„Ne dorim pe viitor să mai dezvoltăm linia de parfumuri. Au prins neașteptat de bine în piață și ne-a dat curaj treaba asta să dezvoltăm și această categorie. Suntem în discuții cu 2 parfumieri din România și vrem să dezvoltăm un parfum sau o linie de parfumuri cu ei. Unul dintre visurile mele este să ajung să-mi deschid propriile parfumerii. Sper să-l concretizez la un moment dat”, adaugă acesta.
Cupio are în portofoliu peste 12.000 de produse, fabricate în peste 16 țări din toată lumea. Circa 45% din vânzările companiei sunt generate de magazinele fizice, în timp ce restul vin din magazinul online. Compania dezvoltă anual circa 1.200 de produse noi.
„Noi așa am început în 2012, cu magazinul online. Primele magazine fizice au venit în 2013-2014. Asta a fost și lozul câștigător în pandemie. Dacă nu aveam platforma online, eram terminați. Ne-a salvat businessul, am avut și creștere.
Comerțul online cu siguranță va crește, este loc. Dar și magazinele fizice sunt foarte importante. În România este un trend și numărul clienților care intră în magazine este în creștere”, afirmă co-fondatorul Cupio.

Pentru 2025, Răzvan Ștefănescu estimează ca numărul produselor vândute de către Cupio să depășească 4 milioane. În 2024, compania a vândut 3,5 milioane de produse.
Cupio deține un hub logistic în Timișoara, de unde alimentează rețeaua la nivel național, iar o parte din produse merg și către export.
„Mi-aș dori ca în maxim doi ani 30% din cifra de afaceri să fie făcută din export”, mai spune acesta.

Compania este prezentă cu produsele sale și la nivel internațional, în țări precum Italia, Germania și Danemarca, prin intermediul a diverși distribuitori.
„Deja suntem în discuții cu diverși distribuitori la nivel european pentru a exporta brandul cupio în Europa pentru moment, apoi la nivel mondial. Ne uităm la Bulgaria, Polonia, Spania, Franța, Republica Moldova, Serbia.
Iar în viitorul nu foarte îndepărtat, planul nostru este să deschidem și magazine fizice în afara granițelor țării.
Suntem deja în discuții cu o companie care ne va ajuta să ne francizăm și să deschidem magazine fizice, să avem business planul pentru magazine Cupio în aceste țări. Începem pregătirile de anul acesta și probabil că vom vedea în 2026 primele magazine Cupio în afara țării”, precizează Răzvan Ștefănescu, adăugând că franciza va fi acordată doar pentru piața internațională, nu și pentru cea locală.

În ceea ce privește atragerea unui investitor strategic, Răzvan Ștefănescu afirmă că „dacă vom ajunge într-o expansiune foarte agresivă, nu spun NU la această idee”.
„Cum suntem noi acum, ne putem gestiona. Momentan nu avem nimic. Am fost curtați, nu am refuzat, discutăm cu fondurile de investiții, le spunem povestea noastră, aflăm și noi ce-și doresc ei, însă, momentan, niciun fel de decizie, stăm cu ușile deschise, dar la nivel de discuții n-avem un răspuns, cum că ne dorim acum în momentul de față.
Dar, dacă va fi să avem nevoie de finanțări mai puternice, va trebui să decidem dacă ne vom lista la bursă sau vom aduce alături de noi un fond de investiții”, subliniază acesta.

Raluca și Răvan Ștefănescu au lansat brandul Cupio în urmă cu 13 ani, cu o investiție de 10.000 de euro. Încă de la început, compania s-a concentrat pe comercializarea de produse și instrumente pentru realizarea manichiurii, accesorii, produse pentru machiaj și îngrijirea corpului.
Acum, Cupio este unul dintre principalii furnizori de cosmetice pentru saloanele de înfrumusețare din țară.