EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii
scris 29 oct 2024

Lanțul de restaurante Raionul de Pește urmează a fi extins atât la nivel național, cât și în alte țări din Europa începând cu 2025, anunță, pentru Profit.ro, Florin Munteanu, acționar al restaurantului, în primul interviu acordat presei românești.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În prezent, există trei restaurante care operează sub brandul Raionul de Pește, toate în Capitală, ultimul, cel din cartierul Floreasca, fiind redeschis în luna mai a anului trecut, cu un nou concept de design sub semnătura celebrului designer Karim Rashid, după o investiție de 300.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News

“După mai mult de 10 ani de la deschiderea Raionului de Pește din Dorobanți și după repoziționarea Raionului de Pește din Floreasca, pot afirma că am atins un grad de maturitate care ne permite extinderea acestui business. Având o bază solidă în aprovizionarea cu pește sălbatic proaspăt și fructe de mare, dar și datorită experienței acumulate, deschiderea noii locații din Pipera a fost mult mai ușor de realizat și de pus în practică.

FOTO Germanii de la Stada se apropie de lansarea în România a primei fabrici de medicamente dezvoltată de la zero în ultimii 30 de ani CITEȘTE ȘI FOTO Germanii de la Stada se apropie de lansarea în România a primei fabrici de medicamente dezvoltată de la zero în ultimii 30 de ani

În acest moment avem capacitatea să ne extindem și dorim să facem acest lucru în perioada următoare, vizăm un model de parteneriat și/sau asociere pe care suntem pregătiți să îl implementăm. Există câteva orașe din România pe care le prospectăm deja pentru extindere și în care am pornit discuții de asocieri. Planul nostru de business prevede pentru 2025 un focus pe extinderea conceptului actual atât în România cât și în Europa”, spune Florin Munteanu.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

Strategia companiei este de a dezvolta atât business-ul de distribuție, cât și vânzarea directă către clienții finali, atât a ofertei de pește și fructe de mare proaspete, cât și cea de preparate gătite specifice Raionului de Pește.

FOTO Aro-Palace Brașov, celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă, intră în familia gigantului Hyatt CITEȘTE ȘI FOTO Aro-Palace Brașov, celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă, intră în familia gigantului Hyatt

“Chiar dacă fiecare parte a business-ului nostru are nevoi diferite, ele funcționează foarte bine împreună”, spune acesta.

Extinderea rețelei este prevăzută atât prin parteneriate locale cu diferiți antreprenori, cât și printr-un sistem de franciză.

EXCLUSIV FOTO Hello Donuts se duce cu gogoși românești în Republica Moldova și Ungaria. Constantin Puiu, proprietar: Discutăm atragerea unui investitor. Pregătim și prima unitate stradală CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Hello Donuts se duce cu gogoși românești în Republica Moldova și Ungaria. Constantin Puiu, proprietar: Discutăm atragerea unui investitor. Pregătim și prima unitate stradală

“Segmentarea pe concepte a business-ului ne-a oferit posibilitatea să avem o viziune clară de extindere și dezvoltare. Am pregătit un manual de parteneriat pe care suntem gata să îl punem în aplicare alături de investitori în acest domeniu. Este un business complex, dar care gestionat conform manualului nostru de francizare poate aduce numeroase satisfacții financiare și nu numai.

Am hotărât anul trecut să prospectăm și piețe internaționale, având un feedback foarte bun al clienților noștri străini, care vizitează România sau locuiesc aici și care ne-au trecut pragul de multe ori.

VIDEO French Revolution iese în premieră cu prăjturi ecler în afara Bucureștiului și a României CITEȘTE ȘI VIDEO French Revolution iese în premieră cu prăjturi ecler în afara Bucureștiului și a României

Momentan suntem destul de avansați în discuții legate de o deschidere a conceptului nostru în Viena. De anul viitor principalul obiectiv este extinderea, iar piețele internaționale ne pot oferi oportunități uneori mai mari ca și piața din România”, precizează Florin Munteanu. 

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

Pe termen scurt, 2025-2026, planurile de extindere includ încă 1-2 locații în București, Cluj și Viena.

FOTO Kiddo, controlat de Cristina Șucu, se extinde în România CITEȘTE ȘI FOTO Kiddo, controlat de Cristina Șucu, se extinde în România

“Vizăm Transilvania, pentru prima fază de dezvoltare. Suntem în discuții avansate în Cluj, prospectăm Sibiul și Oradea. Acesta fiind și traseul pe care dorim să ajungem în Europa, în primele orașe internaționale, care considerăm că au potențial pentru noi: Budapesta și Viena.

Strategia noastră de dezvoltare include asocierea și deschiderea locațiilor cu parteneri locali care să administreze business-ul, dar în egală măsură oferim posibilitate de colaborare sub formă de franciză pentru investitorii interesați”, mai spune antreprenorul.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

Grupul de firme reunite sub brandul Raionul de Pește, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 3,4 milioane de euro. Pentru 2024, compania are deja o creștere de 18-20%, comparativ cu aceeași perioadă a anul anterior, iar pentru anul 2025 planurile de extindere vor aduce o nouă creștere a cifrei de afaceri.

“Creșterile pe care le-am obținut și cele pe care le previzionăm se datorează diversificării ofertei noastre de produse și a contractelor de import, dar și de distribuție pe care le avem în acest moment.

Undă verde - Tranzacție în avocatura din România: Kinstellar preia o casă de avocatură CITEȘTE ȘI Undă verde - Tranzacție în avocatura din România: Kinstellar preia o casă de avocatură

Achiziționăm și aprovizionăm direct de 4 ori pe săptămână, cu 30 - 40 de sortimente rare de pește sălbatic și fructe de mare. Livrările către Raionul de Pește sunt prioritizate de către partenerii noștri, tot ceea ce se pescuiește noaptea, ne este oferit cu prioritate.

Capacitatea noastră de achiziție, ne-a validat ca și parteneri valoroși în contractele de business pe care le avem cu Grecia, Franța și Italia, ceea ce favorizează creșterea constantă”, afirmă acesta.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

Atât în rețeaua de distribuție, cât și în locațiile proprii, compania aduce și comercializează săptămânal aproximativ 2.500 de kg de pește și fructe de mare.

Altex a decis când va avea Black Friday în acest an: Analizăm și subiectul lockere CITEȘTE ȘI Altex a decis când va avea Black Friday în acest an: Analizăm și subiectul lockere

“Achiziția și aprovizionarea o facem săptămânal, astfel că ajungem la un total de 10.000 de kg, împărțite între cele 30-40 de sortimente rare de pește sălbatic și fructe de mare”, mai spune Florin Munteanu.

“Cele mai bine vândute sortimente pentru acasă, din Dorobanți și Pipera sunt: Seabass (Bibanul de mare) și Dorada, iar pe locul trei stridiile Gillardeau.

VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, primește acum un ajutor de stat ad-hoc CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în România, primește acum un ajutor de stat ad-hoc

La Raionul de Pește Floreasca cele mai bine vândute preparate sunt și cele care poartă 100% semnătura bucătarilor noștri: Caracatiță A la Raion, Starter A la Raion, File de Seabass cu cartofi și șofran și diferitele variante de Sushi”, completează acesta.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

Și în cazul produselor pescărești prețurile au crescut atât pe fondul factorilor economici actuali, cât și din cauza politicilor europene privind sustenabilitatea.

FOTO Williams profită de pauză și vinde acțiuni de 100 milioane lire sterline CITEȘTE ȘI FOTO Williams profită de pauză și vinde acțiuni de 100 milioane lire sterline

“Prețul de achiziție a peștelui și a fructelor de mare a crescut și cu toate acestea am încercat să păstrăm un raport optim calitate - preț, care să ne poziționeze ca lider în piață, dar punând în același timp experiența clientului pe primul loc.

Specificul restaurantului nostru este supus fluctuațiilor determinate de perioadele de pescuit și de varietățile de pește care se pot pescui în anumite luni ale anului, dar întreg conceptul business-ului nostru a fost gândit pornind de la acest aspect, astfel că avem posibilitatea să alternăm sortimentele de pește pe care le achiziționăm direct și cu care aprovizionăm locațiile proprii.

Lanțurile de aprovizionare, în special a supermarketurilor preferă să se aprovizioneze cu pește de acvacultură pentru că pot impune norme de dimensiune și greutate, în plus preferă varianta de produs congelat în locul celui proaspăt datorită duratei de valabilitate. Este un alt sistem de achiziție, distribuție și vânzare care funcționează diferit față de noi.

E complicat de estimat când se vor stabiliza prețurile, pentru că sunt puternic influențate de factorii economici actuali, de politicile europene privind sustenabilitatea și de pactul “Green Deal””, mai precizează Florin Munteanu.

EXCLUSIV FOTO Hello Donuts se duce cu gogoși românești în Republica Moldova și Ungaria. Constantin Puiu, proprietar: Discutăm atragerea unui investitor. Pregătim și prima unitate stradală CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Hello Donuts se duce cu gogoși românești în Republica Moldova și Ungaria. Constantin Puiu, proprietar: Discutăm atragerea unui investitor. Pregătim și prima unitate stradală

Povestea Raionului de Pește a început acum mai bine de 10 ani, ca importator de pește proaspăt, sălbatic, din Marea Egee si Mediterană, iar de-a lungul timpului, afacerea s-a dezvoltat și a devenit un jucător redutabil și în piața de HoReCa.

Astăzi, Raionul de Pește lucrează pe distribuție cu lanțuri importante de supermarket, hypermarket și în HoReCa.

INVESTIM ÎN SPORT Clitemnestra Bugheanu Gâdea, NIRO Investment: O țară care are sport și sportivi de elită atrage mai multe investiții străine, stimulează turismul și creează locuri de muncă. Un sprijin mai eficient poate fi realizat prin PPP CITEȘTE ȘI INVESTIM ÎN SPORT Clitemnestra Bugheanu Gâdea, NIRO Investment: O țară care are sport și sportivi de elită atrage mai multe investiții străine, stimulează turismul și creează locuri de muncă. Un sprijin mai eficient poate fi realizat prin PPP

“Între locațiile noastre există diferențe ale numărului de clienți și a valorii bonului mediu, datorită poziționării pe care am realizat-o încă de anul trecut: conceptul Raionului de Pește: Dorobanți și Pipera reunește un magazin de desfacere pentru pește proaspăt și fructe de mare, cu un meniu de preparate restrâns ca și dimensiune, pe când Raionul din Floreasca operează exclusiv ca și restaurant.

Această segmentare pe care am realizat-o și-a dovedit eficiența pentru ambele concepte, a crescut atât numărul de clienți cât și valoarea bonului mediu în 2024 comparativ 2023. Raionul de Pește Dorobanți are o creștere de 22% a numărului de clienți și o creștere a bonului mediu cu 18%, în timp ce în Floreasca creșterea este de 19% a numărului de clienți și de 22% a valorii bonului mediu”, explică antreprenorul.

EXCLUSIV Marius Moldovan, Președinte Executiv Transilvania Investments, explică decizia surprinzătoare de a vinde Hotelul Orizont, emblemă a stațiunii Predeal CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Marius Moldovan, Președinte Executiv Transilvania Investments, explică decizia surprinzătoare de a vinde Hotelul Orizont, emblemă a stațiunii Predeal

Despre piața HoReCa, acesta afirmă că este într-o continuă schimbare și este puternic influențată de obiceiurile de consum segmentate pe vârstă, categorii de venituri, dar în mod special de interesele și preocupările individuale.

“Noi suntem un business care se încadrează în noua direcție de sustenabilitate. Găsiți la noi o diversitate de pește sălbatic, pescuit, exclusiv în perioadele permise, avem o ofertă variată dar supusă sezonalității, tot ce se pescuiește noaptea, noi achiziționăm și ajunge în magazin în ziua următoare. Tot peștele este proaspăt, nu îl prelucrăm industrial.

Promovăm un meniu sănătos și echilibrat, încercăm să ne educăm clienții, să știe ce și cum să consume în funcție de sezon și de modul de viață pe care l-au adoptat.

Ebury numește un country manager pentru România. Au fost peste 100 de aplicanți CITEȘTE ȘI Ebury numește un country manager pentru România. Au fost peste 100 de aplicanți

Provocările sunt multe în acest domeniu și majoritatea vin din lipsa informației, și mă refer aici strict la informațiile privind modul de preparare a mâncării, a aditivilor la care unele restaurante apelează, astfel încât să stimuleze reîntoarcerea clienților în restaurant, chiar dacă aditivii folosiți afectează sănătatea consumatorilor”, mai spune acesta.

Influența pandemiei, inflația și nesiguranța dată de climatul politic actual, adaugă el, au modificat și comportamentul consumatorilor, ceea ce se resimte la nivelul consumului în restaurante.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

“Consumatorii au început să caute experiențe culinare diferite, unice și sănătoase, presiunile asupra bugetului lor pentru mesele în oraș, îi determină pe clienți să facă alegeri atente cu privire la modul în care își satisfac propriile nevoi.

FOTO RURIS Craiova lansează o investiție de peste 10 milioane de euro pentru noua fabrică. Cel mai important proiect al noii fabrici este un tractor românesc CITEȘTE ȘI FOTO RURIS Craiova lansează o investiție de peste 10 milioane de euro pentru noua fabrică. Cel mai important proiect al noii fabrici este un tractor românesc

Pot să spun că noi am fost protejați, într-o oarecare măsură datorită modelului nostru de business, care combină o piață de pește cu un restaurant, astfel vânzările de pește proaspăt pentru acasă au crescut față de anii precedenți iar consumul din restaurant a crescut într-un ritm mai temperat”, explică Florin Muneanu, adăugând că acest lucru se datorează și faptului că o dietă bazată pe pește este una sănătoasă, consumatorii preocupați de sănătatea lor, sunt încântați de varietatea pe care Raionul de Pește o oferă și de faptul că sunt printre puținii care oferim în continuare produse proaspete, pregătite pe loc.

“Tot mai mulți consumatori se autoeducă în privința dietelor echilibrate, din care nu lipsește peștele, ceea ce pentru noi este un avantaj, vânzările pentru acasă crescând constant. Odată cu creșterea costurilor alimentelor, consumatorii doresc ca ieșirile în oraș să le ofere experiențe pe care nu le pot crea acasă, iar noi venim în întâmpinarea lor, oferindu-le un meniu foarte diversificat cu influențe din bucătăriile lumii, în acest fel încercăm să le trezim interesul și pofta de a ne vizita”, completează acesta.

EXCLUSIV FOTO Primul interviu - Raionul de Pește se extinde la nivel național și internațional, vizând parteneriate locale, dar și francizarea afacerii

În cadrul celor trei restaurante Raionul de Pește lucrează 73 de angajați, dintre care 12 sunt străini.

“Peștele și fructele de mare au un specific aparte, de aceea fiecare dintre bucătarii noștri este specializat fie într-un anumit tip de filetare / pregătire, fie pe anumite rețete. Mai mult locațiile noastre au bucătăria deschisă, personalul interacționează cu clienții, dar acest sistem se poate realiza doar în condițiile în care totul este perfect realizat și prezentat. Suntem încântați că avem o echipă stabilă, foarte creativă și diversă, astfel că meniul restaurantului este variat și complex”, mai spune el.

FOTO Alexandra Lascăr, Managing Partner Uncle John: Ne dorim să ajungem la 10 restaurante în București și 30 de francize în toată țara. Investim acum 150.000 de euro în remodelare. Ne-am tot gândit și la atragerea unui investitor CITEȘTE ȘI FOTO Alexandra Lascăr, Managing Partner Uncle John: Ne dorim să ajungem la 10 restaurante în București și 30 de francize în toată țara. Investim acum 150.000 de euro în remodelare. Ne-am tot gândit și la atragerea unui investitor

“Raionul de Pește este un restaurant care oferă constanță în calitatea și un meniu diversificat. Poziționarea premium a restaurantului este dată în primul rând de calitatea pe care noi o oferim, toate preparatele noastre se realizează din pește și fructe de mare.

Clienții revin pentru că au garanția că vor avea parte de o experiență calitativă, cu preparate proaspete, diverse, servite într-o atmosferă unică, plăcută. Diversitatea preparatelor și posibilitatea de a consuma orice fel de pește din vitrina, gătit pe loc, în modul în care îți dorești, face ca restaurantele noastre să fie vizitate constant de către clienții fideli, dar și de cei care caută noi experiențe”, adaugă Florin Munteanu.

viewscnt
Afla mai multe despre
florin munteanu
raionul de pește
restaurante