Rețeaua de cafenele TED’s Coffee a început discuții cu fonduri de investiții, dintre care unele vor să cumpere pachetul majoritar de acțiuni și să preia controlul, cu scopul de a lansa un plan de expansiune agresiv. La acest moment este estimat că va ajunge până la finele anului la 67-68 de unități, dintre care circa 35% în franciză, restul fiind deținute de companie. Planul discutat cu fondurile de investiții este însă ca rețeaua să ajungă, în funcție de contextul pieței, la un total de 300 de cafenele în 5 ani, conform informațiilor obținute de Profit.ro. Nu este exclusă nici o ieșire în afara țării.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Până la finalul anului 2026 vrem să ajungem la 100 de locații, adică să mai facem în jur de 35. Dar suntem la început.
Am terminat discuțiile cu mai multe fonduri de investiții și s-ar putea ca în cursul anului viitor deja să avem un partener în business.
Analizăm mai multe variante. Scopul este să accelerăm expansiunea. Discutăm mai multe variante în care să cedăm între 30 și 60% din business. Suntem în negocieri.
Sunt fonduri care ar dori un procent și să ia parte la expansiune, sunt fonduri care ar dori o majoritate și să preia controlul.
Eu aș vrea să măresc rețeaua. E un context bun, nu avem încă competitor de afară, piața e neacoperită, sunt spații comerciale disponibile. Deci e un context bun să apeși pe accelerație”, spune pentru Profit.ro Vasi Andreica, fondatorul TED’s Coffee.
Estimează că va finaliza 2024 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, o creștere de 30% față de anul trecut, iar pentru anul următor vede o creștere similară.
„Am avut discuții preliminare cu fonduri care vor ca rețeaua să ajungă la 300 de locații în 5 ani. Contextul de piață contează foarte mult și câți competitori sunt în zonă, dacă mai intră o rețea în România. Să faci planuri așa pe termen mediu și lung și să te aștepți să aibă și acuratețe e complicat”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Bonapp începe extinderea în regiune. Bulgaria și Grecia, primele pe listăRețeaua TED’s Coffee se va extinde atât în marile orașe, direct sau prin franciză, dar și în orașe mai mici.
Despre o posibilă extindere în afara granițelor țării, Vasi Andreica afirmă că „au existat discuții cu anumiți parteneri, dar făcută cu un master francizor”.
„Căutăm orașe, adică până la urmă avem un concept care se pretează oriunde. Nu avem o nișă de clienți sau de la un anumit venit. În orașele mari suntem cam în toate. Deja în anumite orașe ne-am concentrat și avem patru locații. Dar căutăm spațiu în toate orașele de mari, direct sau francize. Modelul de business e foarte versatil ca și concept, mărime, spațiu și poziționare.
Mai avem treabă în România, dar am mai avut discuții cu anumiți parteneri, mai ales în comunitățile românești din străinătate. Văd o extindere, dar la modul o țară cu un master francizor și cu noi implicați acolo ca investitor și cu crearea unei rețele de la început. Dar să deschidem câte 1-2 locații în alte țări pentru că sunt câțiva români care cunosc brandul cred că mai mult ar complica lucrurile.
CITEȘTE ȘI FOTO Românii relansează brandul frufru, cedat de gigantul UnileverNu ăsta e interesul. Aș vedea o expansiune în afara țării, dar cumva făcută cu implicarea noastră și un master francizor, cu birouri acolo și cu un plan bine stabilit pe mai multe locații. 1-2 locații sunt irelevante, nu înseamnă că ai ieșit din țară”, precizează Vasi Andreica.
Deocamdată, planul este de a extinde rețeaua, mai ales că e „un climat bun pentru asta”.
CITEȘTE ȘI FintechOS lansează angajări, după ce a primit o finanțare de 60 milioane dolari. Anul trecut a efectuat concedieri„Acum avem un nou format absolut green, vegan, care poate să aducă un plus și în zona de medie per tranzacție. Să aducă și alți clienți care caută un produs diferit. S-a lansat la școala germană și mai implementăm în două locații, poate chiar până la finalul anului. Este o cafenea 100% vegană, 100% organică, niciun fel de aditiv, niciun fel de conservant.
E o chestie foarte complicată să o faci. Ca să ajungi la rezultatele astea, să găsești gust, furnizori și produse care să fie de genul acesta, toate organice, toate bio, e complicat. Încercăm acum și un TED’s Express în care vom avea niște coffee cornere, în care vei avea o experiență de coffee shop, un produs de calitate, lapte alternativ, proaspăt. Încercăm să găsim noi variante de a merge către client”, mai spune Vasi Andreica.
Rețeaua TED’s Coffee, prezentă atât în stradal, cât și în centre comerciale și clădiri de birouri, are în medie 10.000 de clienți pe zi.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planurile pentru România ale mexicanilor - liderii lumii la pâine: Prezență în fiecare magazin din țară cu cel puțin un produs relevant, investiții masive, hub regional, chiar și noi fabrici„Un brand ca și TED’s are și componenta de exit în poveste, dar către un strateg și nu acum, cu siguranță. Mai întâi să facem brandul mare, să fim peste tot și după care da, dacă o să vină un strateg. Și creșterea prin achiziții era pe tapet, dar nu acum. Poate să fie o variantă. Am avut o discuție”, afirmă Andreica.