Prețul acțiunilor Airbnb a crescut de peste două ori la debutul bursier de joi, evaluând platforma pentru închirieri de locuințe la puțin peste 100 de miliarde de dolari, în cea mai mare ofertă publică inițială care a avut loc în Statele Unite în 2020, transmite Reuters.
Acțiunile Airbnb au început tranzacțiile la bursa Nasdaq la 146 de dolari pe unitate, cu mult peste prețul din oferta publică, de 68 de dolari pe unitate, care a atras 3,5 miliarde de dolari pentru companie. Acțiunile au atins un maxim de 165 de dolari pe unitate și au închis la 144,71 dolari pe unitate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Oferta publică inițială este momentul culminant al unei redresări fenomenale a Airbnb, după ce afacerile acesteia au fost grav afectate de pandemia de Covid-19 la începutul acestui an.
Dar, odată cu relaxarea măsurilor de carantină, mai mulți călători au optat să se cazeze în locuințe decât la hoteluri, ajutând Airbnb să obțină profit în trimestrul al treilea. Compania din San Francisco a beneficiat și de cererea mai mare pentru închirierea de locuințe în afara marilor orașe.
”Nu cred că prea mulți oameni se așteptau vara aceasta să vadă o IPO a Airbnb anul acesta”, a declarat directorul general al Airbnb, Brian Chesky.
”Plănuiam să ieșim la bursă, am pregătit IPO și aceasta a fost cea mai incredibilă călătorie. A fost o revenire destul de mare pentru gazdele noastre și pentru ceea ce sper să fie călătoriile ”, a adăugat Chesky, a cărui participație la Airbnb valorează acum aproximativ 11 miliarde de dolari.
Fondată în 2008 ca un site web pentru rezervări de camere în timpul conferințelor, listarea Airbnb a fost una dintre cele mai așteptate IPO din SUA din 2020, care era deja un an record pentru listările de pe bursă.
Casa de discuri Warner Music Group, firma de analiză a datelor Palantir Technologies și compania de depozite de date Snowflake Inc au devenit publice în ultimele luni.
CITEȘTE ȘI FAN Courier, aproape de borna de 1 miliard lei afaceri în plină pandemie, anunță planul: construcții și extinderi de HUB-uri, un nou centru logistic și un avans al business-ului între 10-20%. „Ne-am trezit aruncați într-un maraton parcurs în sprint.”La începutul tranzacțiilor pe Nasdaq, Airbnb avea o capitalizare de piață de 86,5 miliarde de dolari, eclipsând-o cea a agenției de turism online Booking Holdings și a lanțului hotelier Marriott International.
Incluzând titlurile de valoare, cum ar fi opțiuni și acțiuni restricționate, evaluarea diluată a Airbnb a ajuns la 100,7 miliarde de dolari, fiind de peste cinci ori mai mare față de cea de 18 miliarde de dolari la care Airbnb a fost evaluată într-o rundă privată de strângere de fonduri, în aprilie, la începutul pandemiei.
Valoarea Airbnb a fost fixată la 31 de miliarde de dolari în ultima sa strângere de fonduri private pre-Covid-19 din 2017.
Creșterea accentuată a acțiunilor Airbnb la debut a avut loc la doar o zi după ce prețul acțiunilor companiei de livrare a produselor alimentare DoorDash s-a dublat în prima lor zi de tranzacționare.