Surplusul de producție din ″paradisul″ energetic dobrogean: A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru cablul subteran de evacuare Tuzla-Nădlac, care se va lega și cu cel submarin Georgia-România

Energie   
Surplusul de producție din ″paradisul″ energetic dobrogean: A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru cablul subteran de evacuare Tuzla-Nădlac, care se va lega și cu cel submarin Georgia-România

Sursă foto: captură video Facebook

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat finalizarea studiului de fezabilitate pentru unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură energetică din Europa Centrală și de Est, respectiv interconectorul de înaltă tensiune în curent continuu (HVDC) care va traversa România de la țărmul Mării Negre până la granița cu Ungaria.

Proiectul este dezvoltat de operatorul sistemului energetic național, Transelectrica, și de companiile Taqa, Meridiam, Fluor și E-INFRA. Linia subterană de înaltă tensiune în curent continuu Tuzla-Nădlac, este menită să evacueze și să redistribuie de la est la vest surplusul de energie electrică produs în Dobrogea, paradisul eolian și nuclear al României, și să facă astfel loc pentru construirea de noi unități de producție regenerabilă în regiune, inclusiv offshore.

Urmărește-ne și pe Google News
SUA: Acord între fisc și serviciile de imigrație privind furnizarea de date despre contribuabili CITEȘTE ȘI SUA: Acord între fisc și serviciile de imigrație privind furnizarea de date despre contribuabili
Evenimente

Interconectorul de înaltă tensiune în curent continuu (HVDC), care va fi construit pe coridorul magistralei de gaz BRUA și a viitoarei magistrale Tuzla-Podișor, ce va prelua gazele extrase din viitoarea exploatare offshore Neptun Deep, va asigura capacitate suplimentară de evacuare din zona Dobrogea de 5.000 MW, care va putea fi extinsă în viitor prin instalarea de cabluri suplimentare.

Studiul, realizat de compania italiană CESI – lider internațional în inginerie și cercetare energetică – confirmă fezabilitatea tehnică și viabilitatea economică a proiectului, subliniind importanța sa strategică pentru securitatea energetică regională și europeană, a transmis Ministerul Energiei.

Aceeași firmă a făcut și studiul de fezabilitate al proiectului de construire a cablului energetic submarin Azerbaidjan-Georgia-România-Ungaria.

VIDEO&FOTO - DOCUMENT Crin Antonescu și-a lansat Programul electoral. O măsură sugerează atribuții de cercetare penală la serviciile de informații din România, după modelul american al FBI CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO - DOCUMENT Crin Antonescu și-a lansat Programul electoral. O măsură sugerează atribuții de cercetare penală la serviciile de informații din România, după modelul american al FBI

Finalizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul HVDC este o realizare importantă și marchează o etapă esențială în transformarea României într-un hub energetic regional și un actor strategic în securitatea energetică a Europei. Este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură energetică ale următorului deceniu pentru țara noastră. De aceea, am spus clar: nu avem timp de pierdut. Vom accelera toate etapele necesare pentru ca România să devină un exportator net de energie curată și un pilon de stabilitate în regiune. (...) Proiectul este parte integrantă din Coridorul Verde, care va conecta Azerbaidjan, Georgia, România și Ungaria, precum și alte țări din regiune″, a spus ministrul Burduja.

Sistemul HVDC reprezintă o tehnologie de ultimă generație în transportul energiei electrice, permițând transmiterea unor cantități mari de energie pe distanțe lungi, cu pierderi minime. Traseul planificat va lega Marea Neagră de granița de vest a României, trecând prin București, și se va conecta cu rețelele energetice din Ungaria și alte state europene. Practic, proiectul transformă România într-un veritabil coridor energetic, cu rol esențial în rețeaua continentală de electricitate, spune Ministerul Energiei.

Noul Terminal al Aeroportului Henri Coandă, lansat în licitație. Valoarea proiectului, estimată la aproape 40 de milioane de euro CITEȘTE ȘI Noul Terminal al Aeroportului Henri Coandă, lansat în licitație. Valoarea proiectului, estimată la aproape 40 de milioane de euro

Unul dintre elementele de inovare ale proiectului este utilizarea coridoarelor deja existente de infrastructură, precum cele ale conductelor de gaze BRUA și Tuzla-Podișor. Această abordare permite reducerea semnificativă a timpului necesar pentru obținerea avizelor, scăderea costurilor și diminuarea impactului asupra mediului. Este o soluție inteligentă și eficientă, care valorifică activele deja disponibile și poate reprezenta un model pentru investițiile viitoare din domeniul energetic, precizează instituția.

Interconectorul de înaltă tensiune în curent continuu va permite transportul de energie verde, produsă în România – inclusiv din viitoarele parcuri eoliene offshore din Marea Neagră – către consumatori din țară și din alte state europene. Totodată, va permite României să beneficieze de energie verde produsă în Azerbaidjan atunci când există deficit în sistemul energetic național.

Proiectul va contribui la modernizarea sistemului național de transport al energiei și va poziționa România ca un nod energetic strategic în regiune. În plus, proiectul este compatibil cu alte inițiative europene majore de infrastructură, precum SuedLink sau NordLink, și va susține formarea unei rețele energetice interconectate de la Marea Neagră până la Marea Nordului.

viewscnt
Afla mai multe despre
cablu subteran tuzla-nădlac
conductă gaze tuzla-podișor
transelectrica studiu evacuare putere dobrogea
eoliene dobrogea