Compania de stat Romgaz, cel mai mare producător și operator de înmagazinare de gaze naturale din România, totodată producător de energie electrică, vrea să-și dezvolte activitatea de furnizare de gaze și energie către clienți finali, inclusiv casnici, și are în vedere în acest scop achiziția și implementarea unui sistem informatic de gestionare a relațiilor contractuale cu aceștia, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În prezent, Romgaz efectueză furnizare concurențială pentrudoar circa 600 de locuri de consum de gaze naturale și 400 de locuri de consum de energie electrică. La acestea se adaugă 2.300 de locuri de consum de gaze pentru care compania este furnizor de ultimă instanță (FUI).
″Pentru a putea gestiona activitatea de furnizare și distribuție gaze naturale și energie electrică, atât în regim concurențial, cât și FUI, este necesară adaptarea sistemului informatic ce urmează a fi achiziționat din perspectiva utilizării inclusiv pentru funcționalitățile specifice FUI. Mai concret, sunt necesare adaptări ale funcționalităților de contractare, calcul preț, notificări ale clienților și raportare către ANRE.
(…) este necesară achiziția unui sistem informatic care să faciliteze gestionarea portofoliului de clienți, precum și procesul de facturare, astfel: - să fie adaptat unui număr nelimitat de puncte de consum; - să poată fi implementat într-un termen cât mai scurt, având în vedere volumul foarte mare de muncă, care în prezent se realizează manual (în special la FUI și la vânzarea energiei electrice); - să realizeze corespondența cu sistemul de facturare RO e-Factura″, se arată într-un document analizat de Profit.ro.
Compania prospectează deocamdată piața, urmând ca ulterior să lanseze o procedură de achiziție publică.
Romgaz vrea și portal web propriu dedicat clienților finali de gaze și energie.
″Aplicația va permite furnizorului să comunice eficient cu clienții, oferind acestora posibilitatea de a: - vizualiza/descarcă facturile proprii, plățile efectuate și solduri, inclusiv istoric; - vizualiza cantitățile consumate, inclusiv istoric; - plați online; - gestiune sesizări – reclamații-plângeri; - posibilitatea de a transmite informări legislative; - tablou de bord - date consum și valori; - transmitere index autocitit de către client în perioada de autocitire, direct din cont; - stabilirea de către client a convenției de consum energie electrică″, se mai menționează în documentul citat.
CITEȘTE ȘI Pepco a comandat mai devreme mărfurile de Crăciun. Afacerea din Ungaria, pierderi de milioane de euro în urma unui atac phishingRomgaz vrea ca echipamentele hardware să fie livrate în termen de cel mult 45 de zile de la semnarea contractului, iar întreaga infrastructură IT să fie pusă în funcțiune în maximum 90 de zile de la semnare.
După cum a relatat Profit.ro, Romgaz ia în calcul și achiziția de companii de furnizare, având în vizor inclusiv business-ul local de profil al germanilor de la E.ON.
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, care a demarat activitatea de furnizare către clienți finali în urmă cu mai mulți ani, nu și-a pus încă 100% la punct sistemele informatice de gestionare a relațiilor contractuale cu aceștia.